۲۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۴۲

معاون حجتی به مهر خبر داد:

تولید ۱.۷ میلیون تن برنج/ قطعی شدن میزان واردات طی۲ هفته آینده

تولید ۱.۷ میلیون تن برنج/ قطعی شدن میزان واردات طی۲ هفته آینده

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بررسی‌ها در مورد میزان واردات برنج طی دو هفته آینده به اتمام می‌رسد، گفت: برآورد ما این است که طی سال‌جاری حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن برنج در کشور تولید می‌شود.

عباس کشاورز در گفتگو با مهر در مورد تصمیم‌گیری برای میزان واردات برنج به کشور، اظهارداشت: میزان واردات برنج به کشور هنوز قطعی نشده، بررسی‌هایی در این زمینه در حال انجام است که با اتمام این بررسی‌ها میزان واردات مشخص خواهد شد.

وی زمان لازم برای اتمام بررسی‌ها را دو هفته اعلام کرد و در مورد مباحث مطرح شده از سوی برخی از مسئولان مبنی بر عدم نیاز کشور به واردات برنج طی سال‌ جاری، اضافه کرد: این اظهار نظرات، نظریه‌های کارشناسی و شخصی است اما وزارت‌خانه باید هم مراقب تولید باشد و هم مراقب مصرف.

معاون وزیر جهاد کشاورزی به این پرسش که میزان تولید برنج در سال‌ جاری چه میزان است؟ پاسخ داد: در حال حاضر نمی‌توان در این مورد اظهار نظر کرد چراکه نشاکاری تازه به پایان رسیده است.

کشاورز در مورد میزان تولید نیز اظهار داشت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی این است که جز در گیلان و مازندران از کشت برنج در کشور حمایت نشود و اطلاعات عمومی ما حاکی از این است که در بسیاری از مناطق کشاورزان این سیاست را پذیرفته‌اند اما هنوز آمار دقیقی در این باره نداریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه قرار نیست وزارت‌خانه با کشت برنج در نقاطی غیر از مازندران و گیلان مقابله کند، اضافه کرد: ما توصیه کرده‌ایم که چنین کاری انجام نشود، برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در این زمینه زمان لازم است و آن زمان میزان تولید را اعلام می‌کنیم؛ ضمن اینکه برآورد وزارت جهاد کشاورزی این است.

کشاورز در مورد برآوردهای صورت گرفته برای میزان تولید برنج نیز افزود: برآورد ما این است که طی سال‌جاری حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن برنج در کشور تولید شود.

کد خبر 2774453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha