۲۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۲۶

از سوی معاونت هنری اداره کل ارشاد اسلامی؛

فراخوان دهمین جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی منتشر شد

فراخوان دهمین جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی منتشر شد

بجنورد - معاون هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی از انتشار فراخوان دهمین جشنواره تئاتر استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ  وارشاد اسلامی خراسان شمالی، حسن عابدی افزود: درسالی که به تدبیر مقام معظم رهبری مزین به نام سال همدلی و همزبانی است و به استناد بخشنامه اداره کل هنرهای نمایشی، معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی کشور و انجمن هنرهای نمایشی خراسان شمالی دهمین جشنواره تئاتر استان درسال ۱۳۹۴ و با هدف ارتقاء سطح کیفی آثار و ارتباط موثر تماشاگران با آثار نمایشی برگزار می کند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش مسابقه و پژوهشی تئاتر برگزار می شود، اظهار داشت: با عنایت به بند ب ۴ بخش نامه اداره کل هنرهای نمایشی، تنها آن دسته از گروه های تئاتر استان که در فاصله زمانی آذر ماه ۱۳۹۳ تا یک ماه قبل از برگزاری جشنواره استانی در سال ۱۳۹۴، حداقل پنج تا ۱۵ نمایش خود را برای عموم به اجرا گذاشته اند، با تایید انجمن هنرهای نمایشی یا ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان می تواند متقاضی حضور در بخش مسابقه جشنواره تئاتر استانی شوند.

عابدی، تلاش در راستای تحقق شعار سال با نگاه ویژه به هنر انقلاب، فرهنگ بومی و آئینی خراسان شمالی، فرهنگ رضوی و آموزه های دینی و معظلات اجتماعی را از جمله محورهای بخش نمایش نامه نویسی ذکر کرد.

وی افزود: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می توانند به دبیرخانه این جشنواره مستقر در انجمن هنرهای نمایشی مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره  ۳۲۲۴۴۱۱۵ تماس بگیرند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی، زمان آخرین مهلت ارسال آثار و سایر مدارک ۲۰ تیرماه سال جاری، بازبینی آثار نیمه اول شهریور ماه و  برگزاری جشنواره را در نیمه دوم  شهریور ماه امسال اعلام کرد.

کد خبر 2776261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha