۲۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۵۶

استاندار زنجان:

نظام آموزش عالی هیچ رابطه مستقیمی با نظام اشتغال ندارد

نظام آموزش عالی هیچ رابطه مستقیمی با نظام اشتغال ندارد

زنجان-استاندار زنجان به نامتناسب بودن آموزش های عالی با نظام اشتغال اشاره کرد و گفت: نظام آموزش عالی هیچ رابطه مستقیمی با نظام اشتغال ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید انصاری در نشست با جمعی از زنان کارآفرین استان افزود: به منظور بر طرف کردن معضل بیکاری به جز دلایلی همچون تامین منابع مالی و ایجاد بهبود در محیط کسب و کار باید به دنبال همراهی و همکاری مردم در این زمینه باشیم و درصورتی که این همراهی وجود نداشته باشد دولت به تنهایی نمی تواند این مشکل را برطرف کند.

وی به فعالیت انجمن جمعیت زنان کارآفرین استان اشاره کرد و یادآور شد: این انجمن با برنامه ریزی های دقیق تر فرصت را برای انتقال تجربیات در بین کارآفرینان فراهم کنند.

انصاری به اهمیت فعالیت و کار آفرینی بانوان در بخش خدمات اشاره کرد و گفت: این بخش به دلیل نیاز به اعتبارات کمتر و سازگار بودن به مهارت های بانوان و نیز به دلیل پاره وقت بودن و نداشتن مخاطرات و پیامدهایی که در بخش صنعتی وجود دارد برای کارآفرینی و فعالیت بانوان مناسب تر است.

استاندار زنجان گفت: مهم ترین مشکلی که در ارتباط با ایجاد فرصت شغلی در استان وجود دارد تلقی از ایجاد شغل و برطرف کردن مقوله بیکاری است.

انصاری خاطر نشان کرد: تا زمانی که به مفاهمه واحد نرسیم مشکل ایجاد شغل و برطرف کردن این معضل موفق نمی شویم.

استاندار زنجان با بیان اینکه در مفهوم اشتغال در جامعه تفاهم فکری وجود ندارد، عنوان کرد: بخش قابل توجهی از مردم اشتغال را استخدام در دستگاههای دولتی و حضور ساعتی در مراکز صنعتی می دانند.

انصاری با اشاره به اینکه  ۱۸ درصد از نیروی کار استان کارمند دولت هستند و در بخش عمومی فعالیت می کنند، تصریح کرد: مردم باید فرزندان خود را برای ۱۰۰ درصد مشاغلی باقی مانده تربیت کنند.

انصاری گفت: تصوری که در مورد اشتغال و تحصیل به تبع اشتغال و به عکس در بین مردم وجود دارد گرفتاری را برای دولت فراهم کرده است که نیاز به کار فرهنگی دارد و فعالیت های فرهنگی گسترده ای را به جای کار اقتصادی به منظور اصلاح این تصور می طلبد.

وی با تاکید بر اینکه در استان زنجان تنها ۳۵ درصد اشتغال در بخش خدمات است، خاطر نشان کرد: این در حالی که این میزان در کشور بیش از مقدار موجود در استان است.

استاندار زنجان با بیان اینکه متاسفانه استان زنجان در اشتغال زایی در بخش خدمات عقب است گفت: بانوان کارآفرین استان در این حوزه نفوذ کرده و اشتغال زایی در این بخش را افزایش دهند.

 

کد خبر 2776442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha