۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۳۰

بازديد دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) از مراكز دينی و علمی تايلند

بازديد دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) از مراكز دينی و علمی تايلند

آيت‌الله اختری، دبيركل مجمع جهانی اهل بيت(ع) با سفر به كشور تايلند، ضمن بازديد از مراكز علمی و دينی اين كشور با رؤسای اين مراكز ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله محمدحسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به همراه سه تن از مدیران اين مجمع خرداد ماه جاری، به کشور تایلند سفر كرد.

وی در طی مدت حضورش در این کشور، دیدارهايی را از برخی مراكز دينی و فرهنگی تايلند انجام داد كه در ادامه اخبار آن منعكس مي‌شود.

آیت‌الله اختری و هیأت همراه، به همراه مصطفی نجاريان‌زاده، رایزن فرهنگی کشورمان در تايلند از دفتر نمایندگی جامعه المصطفی(ص) و مدرسه علمیه خواهران المهدیه تايلند دیدار و با ريیس و مدیران و کادر آموزشی و دانشجویان اين مراكز گفت‌وگو و در نشست با جمعی از فارغ‌التحصیلان جامعه المصطفی و مدیران و اعضاء انجمن فارغ‌التحصیلان تایلندی از قم، شركت كردند.

وی و هیأت همراه همچنين در ضیافت شام كماليان، سفیر کشورمان در بانکوک که با حضور نجاریان‌زاده، رایزن فرهنگی کشورمان و حجت‌الاسلام کریمی، مسئول نمایندگی المصطفی در تايلند و اعضاي مجمع عمومی اهل بیت(ع) و مجمع بومی اهل بیت(ع) برگزار شد، شركت كردند.

در این ضيافت، آیت‌الله اختري با بیانات و رهنمودهای ارزشمندشان، تأسیس مجمع بومی اهل بیت(ع) را با رونمايي از بنر اين مجمع تأيید كرد.

مجمع بومی اهل بیت(ع) تایلند با حمایت مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تلاش و همت رایزن فرهنگی ايران در اين کشور تأسیس شده است.

آیت‌الله اختری همچنين از مؤسسه مطالعات اسلامی تایلند و استودیو تلویزیونی انصار المهدی ديدار كرد و در نشستي با ريیس و مدیران این مؤسسه، به گفت‌وگو پرداخت.

دبير كل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي و هیأت همراه همچنين با حضور رایزن فرهنگی کشورمان در تايلند، با مدیران و کادر آموزشی دانشگاه راجابات آیوتایا و زیارت آرامگاه شیخ احمد قمی ديدار كرده و از اتاق ایران رایزنی فرهنگی كشورمان در این دانشگاه بازديد كردند.

آیت‌الله اختری در این دیدار با معرفی ظرفیت‌های مجمع جهانی اهل بیت(ع) و فعالیت‌های شاخص دانشگاه اهل بیت(ع)، آمادگی مجمع را برای همکارهای مشترک علمی اعلام كرد و از ریيس دانشگاه و مدیران آن برای سفر به ایران و دیدار از مجمع جهانی اهل بیت(ع) و دانشگاه تحت پوشش آن مجمع، دعوت به عمل آورد.

وی و هيأت همراه، در آخرين روز حضور خود در تايلند در نشست با حضور سفیر کشورمان شركت كرد و پس از آن اين كشور با مقصد اندونزی، ترك گفت.

کد خبر 2778122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha