نگرانی ترکیه از پیشروی کردها در تل أبیض سوریه

نگرانی ترکیه از پیشروی کردها در تل أبیض سوریه

پیشروی های نیروهای کُرد به سمت شهر تل أبیض و کنترل تمام راه های مواصلاتی بین این شهر و الرقه نگرانی ترکیه را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، منابع آگاه اعلام کردند که نیروهای پیشمرگه کرد روستاهای جندوای، عیدانیه، ابوجابر و عین سلکو واقع در شرق شهر تل أبیض را آزاد کردند. بر این اساس نیروهای کرد از طرف غرب شهر نیز به پیشروی های خود ادامه داده و بعد از آزادسازی ابوخرزه، ابوظهور، بدریه، خربه عبود، طرب و جوخدار به نزدیکی تل أبیض رسیدند.

به گفته فعالان، تروریست های گروهک داعش از شهرک سلوک واقع در ریف شمالی شهر الرقه عقب نشینی کرده اند، پیشروی سریع نیروهای کرد همزمان با حملات هوایی گسترده ائتلاف بین المللی و مهاجرت صدها خانواده سوری به سمت شهر الرقه و نوار مرزی ترکیه انجام می گیرد.

در همین راستا ترکیه پذیرش آوارگان سوری را که از نبرد میان کردها و عناصر داعش فرار کرده اند شروع کرده است. خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که ده ها نفر از آوارگان سوری از طریق نقطه مرزی «آکچا قلعه» وارد ترکیه شده اند.

پیش از این رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نسبت به پیشروی نیروهای مسلح کرد به سمت تل أبیض سوریه که تحت کنترل گروهک داعش قرار دارد، ابراز نگرانی کرده و گفته بود: پیشروی کردها تهدیدی برای ترکیه به شمار می رود.

اردوغان نیروهای پیشمرگه کرد را به هدف قرار دادن ساکنان عرب و ترکمن متهم و تاکید کرد که کشورش از هفته گذشته تا کنون حدود 15 هزار سوری را پناه داده است. رئیس جمهوری ترکیه تصریح کرد: هدف قرار دادن عرب ها و ترکمن ها نشانه خوبی نیست و می تواند تهدیدی علیه مرزهای ترکیه به شمار آید.

گفتنی است اردوغان بارها از حمایت غرب از نیروهای کرد در سوریه ابراز نگرانی کرده و گفته است: نگرانی ها در مورد سلطه عناصر مسلح کُرد وابسته به حزب کارگران کردستان بر شمال سوریه روز به روز بیشتر می شود.

کد خبر 2779077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha