۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۱۱

پس از سه ماه تاخیر؛

«دارا و سارا» اواسط تابستان می‌رسند

«دارا و سارا» اواسط تابستان می‌رسند

به گفته مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نسل سوم عروسک‌های دارا و سارا، اواسط تابستان از گرد راه می‌رسند.

علیرضا حاجیان‌زاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار مهر از به بازار آمدن نسل سوم عروسک‌های «دارا و سارا»، در اواسط فصل تابستان خبر داد و افزود: نسل جدید این عروسک‌ها دارای مفصل و حرکات طبیعی‌تری هستند. چشم‌های آنها نقاشی نشده و پلک و مژه دارند و می‌توانند با بچه‌ها ارتباط برقرار کنند.

به گفته مدیرعامل کانون قرار است عروسک‌های جدید «دارا و سارا» با یک لباس اولیه ارائه شوند. بعد دو حالت پیش می‌آید یا به هر استان که می‌روند متناسب با فرهنگ و آداب و رسوم آنجا، لباس محلی بر تن می‌کنند یا خود بچه‌ها با کمک مادران و مربیان خود، لباس مورد علاقه‌شان را می‌دوزند و به تن عروسک‌ها می‌کنند.

حاجیان‌زاده به ضرورت وجود یک پیوست فرهنگی اشاره و بیان کرد: عروسک‌سازی یک کار تجاری است و ما تنها به تجارت فکر نمی‌کنیم. ما باید در کنار  ساخت عروسک، یک کار فرهنگی انجام دهیم و پیوستی را دنبال کنیم. به این معنی که  با نوع پوشش عروسک‌ها و نوشتن رمان و قصه و حتی ساخت فیلم و پویانمایی براساس شخصیت‌های «دارا و سارا» سبک زندگی خود را ترویج کنیم.

قرار بود عروسک‌های دارا و سارا همزمان با نمایشگاه کتاب (یعنی اردیبهشت ماه) و به تعداد محدود در برابر دید علاقه‌مندان قرار بگیرند حالا با سه ماه تاخیر از گرد راه می‌رسند. اگر برسند!

کد خبر 2780703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha