۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۰۱

حجت الاسلام حسینی اراکی:

مبلغان اعزامی به ترویج فرهنگ وقف بپردازند

مبلغان اعزامی به ترویج فرهنگ وقف بپردازند

کرمانشاه- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: یکی از مواردی که مبلغین اعزامی استان در ماه رمضان باید به آن توجه کنند، ترویج و تبلیغ سنت وقف است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار مبلغین اعزامی از قم با امام جمعه کرمانشاه، اظهار داشت: امسال از سوی اداره اوقاف استان کرمانشاه ۱۰۰ مبلغ دارای حکم و همچنین ۱۳۰ مبلغ به صورت جهادی به مناطق مختلف استان اعزام می شوند.

وی افزود: این مبلغین در دو بخش برنامه های ماه مبارک رمضان و طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه به محل های مورد نظر اعزام می شوند.

حسینی اراکی گفت: روحانیون اعزامی در ۲۴ بقعه متبرکه استان حضور یافته و تعدادی نیز در محل های تبلیغی خود مستقر خواهند شد.

مدیر کل اوقاف استان کرمانشاه از روحانیون اعزامی خواست که در بیان احکام وقف دقت عمل داشته و  مردم را به وقف‌ های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه تشویق کنند.

وی در ادامه گفت: حفظ یک سوره از قرآن به صورت روزانه و ختم کامل این کتاب آسمانی در ماه مبارک رمضان از برنامه های اوقاف به مناسبت ماه مبارک است.

این مسئول در پایان ماه رمضان را ماه بندگی خدا دانست و گفت: ریاضت نفس، بردباری، عبودیت و بندگی در این ماه باید مورد توجه خاص قرار بگیرد.

محور تبلیغ ها در موضوع صرفه جویی باید بر اساس منابع قرآنی باشد

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه نیز در این جلسه تبیین جایگاه ولایت فقیه، حکومت دینی و نقش ولایت فقیه در مدیریت و مهار بحران های منطقه ای و همچنین بیان احکام برگرفته از شیوه عملی اهل بیت (ع)  در راستای مقابله با عقاید تکفیری و تببین و ترویج احکام نماز و روزه را از مهمترین وظایف مبلغین عنوان کرد.

حجت الاسلام اسماعیل قبادی توصیه بر انجام واجبات، ادای خمس و امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر وظایف مبلغین خواند و گفت: توجه ویژه به تاکید مطلب مقام معظم رهبری مبنی بر تحلیل و تبیین لزوم افزایش جمعیت و تبلیغ ویژه در این رابطه از اهداف مهم مبلغین است.

وی همچنین با اشاره به مشکل بحران آب در کشور و استان، خاطر نشان کرد: محور تبلیغ ها در صرفه جویی باید بر اساس منابع قرآنی صورت بگیرد.

قبادی همچنین با بیان اینکه در زمینه دفاع از ولایت فقیه و اهل بیت باید بر اساس دستورات و احکام قرآنی پیش برویم، تصریح کرد: توجه ویژه به وضعیت فرهنگی شهرستانها در تمامی سطوح نیز باید از سوی مبلغین مطرح شود.

کد خبر 2781476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha