۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۰۵

معرفی ویژه‌ برنامه‌های رمضانی شبکه‌های برون مرزی

معرفی ویژه‌ برنامه‌های رمضانی شبکه‌های برون مرزی

شبکه‌های برون مرزی همچون الکوثر، سحر، آی فیلم و شبکه‌های رادیویی این معاونت با برنامه‌های ویژه‌ای به استقبال ماه مبارک رمضان می‌روند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این برنامه‌ها شامل ویژه برنامه‌های رمضان، مسابقات قرآنی، برنامه‌های آموزشی و فرهنگی، میزگرد، سریال، برنامه‌های ویژه کودکان و... است.

«رمضان احلی» در شبکه الکوثر

ویژه برنامه افطار شبکه الکوثر با عنوان ‌«رمضان احلی‌» با موضوع ماه مبارک رمضان در دفتر بیروت تهیه شده است و در ۳۰ قسمت ۷۵ دقیقه‌ای در موعد افطار روی آنتن می‌رود. ویژه برنامه سحر نیز با عنوان‌ «نفحات الاسحار» در حرم امیر المومنین امام علی (ع) درنجف اشرف، مسجد سهله و مسجد کوفه تهیه شده و در ۳۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای در سحرهای ماه مبارک از شبکه الکوثر پخش می‌شود.

همچنین «‌فقه الصیام»‌ عنوان ویژه برنامه دیگری است که در خصوص احکام روزه هر شب ساعت ۱۹ با حضور شیخ اسد قصیر به صورت زنده از استودیوی شبکه در قم و با مشارکت تلفنی بینندگان پخش خواهد شد.

در بخش برنامه‌های قرآنی هشتمین دوره مسابقه بین المللی قرآنی تلویزیونی با عنوان «ان للمتقین مفازا»‌ با حضور ۱۰۰ قاری از ۳۰ کشور جهان و داوران بین المللی قرآن به صورت زنده هر شب ساعت ۰۰:۳۰ بامداد و به مدت ۷۰ دقیقه از این شبکه پخش خواهد شد.

همچنین شبکه الکوثر روزانه دو تلاوت ترتیل قرآن را به صورت زنده برای مخاطبان خود پخش خواهد کرد که تلاوت ترتیل حرم مطهر رضوی از مشهد مقدس ساعت ۶ بامداد هر روز خواهد بود و تلاوت ترتیل حرم مطهر حضرت معصومه (س) از قم نیز ساعت ۱۵ پخش خواهد شد.

سیره حقیقی حضرت محمد (ص) موضوعی دیگر از برنامه‌های شبکه الکوثر است که در میزگردهای شبانه و با عنوان «حقائق التاریخ» هر شب به مدت ۶۵ دقیقه و به صورت زنده با حضور کارشناسان و مورخینی از شهرهای قم، دمشق و... پخش می‌شود.

دوبله عربی «سقوط یک فرشته»

در بخش سرگرمی‌ نیز دوبله سریال‌های «‌روزهای زیبا»‌ و «‌سقوط یک فرشته»‌ برای اولین بار از شبکه الکوثر پخش و مسابقه تلفنی «حلقه سبز» با محتوای رمضانی و به صورت زنده هر روز ساعت ۱۶ برای مخاطبان عام شبکه اجرا خواهد شد.

در زمینه برنامه‌های کودک و نوجوان، شبکه الکوثر رنگ و بوی رمضانی به خود گرفته و علاوه بر پخش زنده مسابقه‌ای ویژه نوجوانان با عنوان «انقر و اربح»‌ برنامه ویژه‌ای نیز برای خردسالان در نظر گرفته است.

ویژه برنامه‌های شبکه سحر

شبکه سحر در ماه مبارک رمضان و در سیماهای مختلف برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است. سیمای آذری در این شبکه با مجموعه‌هایی چون ‌ویژه برنامه افطار در ۳۳ برنامه ۶۰ دقیقه‌ای‌، ‌ویژه برنامه سحر در ۳۰ برنامه ۹۰ دقیقه‌ای‌، ‌سریال «جراحت» در ۲۷ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای‌، «‌شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در ۵ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای‌، «‌سی شب سی حدیث» در ۳۰ برنامه ۱۰ دقیقه‌ای‌، ‌مجموعه «تلنگر» در ۱۰ برنامه ۱۰ دقیقه‌ای‌، «‌شمیم هدایت» در ۲۰ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای‌ و‌ ۳۰ برنامه سخنرانی ۳۰ دقیقه‌ای‌ میزبان مخاطبان خواهد بود.

‌برنامه خانواده در ۱۲ قسمت ۵۵ دقیقه‌ای‌، ۳۰ برنامه صبحگاهی ۹۰ دقیقه‌ای‌،‌ ۱۰ برنامه کودک ۳۰ دقیقه‌ای‌ و ‌برنامه مذهبی اذان ۳۰ بخش ۴۵ دقیقه‌ای‌ از دیگر برنامه‌های این سیما است.

در سیمای بوسنی همچنین ویژه برنامه رمضان با عنوان «عطر رمضان» در ۳۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی سعید دیانتی، برنامه «نغمه‌های برتر قرآنی» در ۴۰ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای با تهیه کنندگی محسن جعفری، سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در ۳۰ قسمت با دوبله به زبان بوسنی و «مجله فرهنگی» به تهیه‌کنندگی اقدس کاربخش آماده پخش شده است و هر هفته روز جمعه گزارشی از نمایشگاه بین المللی قرآن نیز پخش می‌شود.

سیمای فرانسه در ایام ماه مبارک رمضان به صورت ویژه فعال است. برنامه ‌«رمضان الکریم»‌ به صورت مستند ترکیبی در ۳۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای، مستند «مساجد در آیینه هنر»‌ در ۳۰ قسمت ۱۴ دقیقه‌ای، ادعیه ماه مبارک رمضان به زبان فرانسه در ۳۰ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای، مستند «‌رهروان نور» ‌با موضوع زندگی ۱۳ قاری بین المللی قرآن در ۱۳ برنامه ۲۰ دقیقه‌ای و سریال «‌۵ کیلومتر تا بهشت‌» در ۲۴ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای از برنامه‌های این سیما است که در ماه مبارک پخش می‌شود.

در سیمای اردو متعلق به شبکه سحر نیز مجموعه‌هایی با عنوان ویژه برنامه ‌«مهمان خدا»‌ در ۳۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای، برنامه «راه زندگی» به صورت زنده در ۳۰ بخش ۲۰ دقیقه‌ای، سریال «بوی خوش زندگی» در ۳۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای، «سخنرانی‌های مذهبی» در ۳۰ برنامه ۱۰ دقیقه‌ای، «تفسیر قرآن» در ۳۰ قسمت ۱۲ دقیقه‌ای و برنامه «نسیم زندگی» به تهیه کنندگی محسن رفیعی پورعلوی پخش خواهد شد.

سیمای انگلیسی در ماه مبارک رمضان با ویژه برنامه‌هایی شامل خانواده تهران، اسلام و مسایل روز جهان، افق، دیدگاه، مطالعات اسلامی، احکام اسلامی، ماه خدا، مهمانی آسمانی، نماز جلوه عبودیت، دعای ابوحمزه ثمالی، سریال «روز حسرت» و سریال «صاحبدلان» میزبان مخاطبان خود خواهد بود.

مخاطبان سیمای کردی هم می‌توانند ویژه برنامه‌هایی با عناوین سریال سی امین روز، سریال مدینه، ویژه افطار، ویژه سحر و مسابقه قرآنی را در ایام ماه مبارک از این شبکه ببینند.

سریال «پرده نشین» در شبکه آی فیلم

سریال‌های «پرده نشین» و «امام علی (ع)» در ماه مبارک رمضان از شبکه آی فیلم پخش خواهد شد. همچنین ویژه برنامه ‌مسابقه رمضان‌ در ۳۰ قسمت پخش و هر روز به ۱۰ برنده جوایزی اهدا می‌شود. تهیه ۱۵ کلیپ ویژه ماه مبارک رمضان از دیگر اقدامات این شبکه است.

ویژه برنامه‌های رادیوهای برون مرزی

رادیوهای اروپا و آمریکا، رادیوهای شبه قاره و شرق آسیا و آسیای مرکزی و قفقاز با تهیه و پخش ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در این اقدام مهم سهم قابل توجهی دارند.

برنامه «‌سی منزل با کاروان رمضان»‌ در ۳۰ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای با موضوعات سه گانه ماه مبارک، نظرات و دیدگاه‌های بزرگان و تازه مسلمانان در خصوص رمضان و اخلاق در ماه مبارک رمضان هر روز از رادیوهای برون مرزی پخش خواهد شد.

‌ «در محضر قرآن»‌ ۳۰ برنامه ۵ دقیقه‌ای است که در دو بخش آشنایی با قرآن و آیات منتخب ویژه ماه مبارک رمضان به صورت روزانه پخش می‌شود. همچنین برنامه ‌ادعیه ماه مبارک رمضان‌ در ۳۰ برنامه با محوریت دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان به همراه معنی و توضیحاتی در خصوص دعا از دیگر آثار رادیویی است که در این ایام پخش می‌شود.

نویسندگی این برنامه‌ها توسط گروه فرهنگ و معارف معاونت برون مرزی انجام می‌شود.

کد خبر 2781614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha