۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۵۸

در واکنش به گسترش ناتو به مرز روسیه

سخنگوی کرملین: بازدارندگی تسلیحات هسته‌ای روسیه قابل انکار نیست

سخنگوی کرملین: بازدارندگی تسلیحات هسته‌ای روسیه قابل انکار نیست

سخنگوی کاخ کرملین امروز از نگرانی مسکو درخصوص اقدامات نانو برای تحول در توازن قدرت راهبردی در جهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی کاخ کرملین امروز از نگرانی مسکو درخصوص اقدامات ناتو برای تحول در توازن قدرت راهبردی در جهان خبر داد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهور روسیه امروز در یک مصاحبه مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: ما به وضوح شاهد اقدامات خطرناکی هستیم که بر اساس آن توازن قدرت راهبردی در سطح جهان در حال تغییر است. اگر چه چنین امری قابلیت تحقق ندارد، ولی به جهت اهمیت آن موجب نگرانی روسیه شده است.

وی در ادامه از الزام روسیه به واکنش متناسب به این اقدامات سخن گفت و ادامه داد: هیچ کس نمی تواند بازدارندگی تسلیحات هسته ای و تأثیرات آن را به آسانی انکار کند. رییس جمهور نیز دیروز به صورت جزئی تشریح کردند که این روسیه نیست که به سمت مرزهای کشور دیگری حرکت کرده است، بلکه زیرساخت های نظامی ناتو اکنون در حرکت به سمت مرزهای روسیه هستند.

روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه گزارش داد که دولت آمریکا برای اولین بار از زمان جنگ سرد برنامه دارد تا ۵ هزار نیروی نظامی را به همراه سلاح های سنگین در منطقه بالتیک و شرق اروپا مستقر کند.

پوتین در اظهارات خود یک روز پس از این گزارش، استقرار سلاح‌های سنگین آمریکا در اروپای شرقی و در نزدیکی مرز با روسیه را محکوم کرد و آن را خصمانه‌ترین اقدام واشنگتن از زمان پایان جنگ سرد خواند.

کد خبر 2781718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha