۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۰۸

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی:

۴هتل چهار و پنج ستاره در آذربایجان شرقی افتتاح می شود

۴هتل چهار و پنج ستاره در آذربایجان شرقی افتتاح می شود

تبریز-مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی از افتتاح ۴ هتل چهار و پنج ستاره در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، فرزین حق پرست چهارشنبه در جلسه کارگروه گردشگری استان در محل سالن جلسات استانداری اظهار داشت: سه کمیته فنی در استانداری با ۱۰ مصوبه و ۲ کمیته فنی داخل سازمانی با ۲۷ طرح سرمایه گذاری با حجم سرمایه گذاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تعریف شده است.

حق پرست ادامه داد : ۴ هتل سه ، چهار و ۵ ستاره به ارزش دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در استان افتتاح خواهد شد ، که با افتتاح این هتل ها ۷۵۰ تخت به مجموعه تخت های استان اضافه می شود.

وی با اشاره به سفر اخیر هیئت دولت به استان آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: در سفر اخیر هیئت دولت به استان یک هتل ۵ ستاره کلنگ زنی و بزرگترین سفره خانه سنتی استان با حضور با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد.

وی یاد آور شد: در سال گذشته ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای سرمایه گذاران اعطا شده است.

وی همچنین گفت : تامین زیرساخت های گردشگری یکی از اولویت های کارگروه گردشگری استان است که در سال گذشته با هزینه کرد ۱۲ میلیارد ریال برای تامین زیرساخت های استان با بخش خصوصی همکاری انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده سال گذشته گفت : در سال گذشته ۵۷۰ میلیارد ریال برای افتتاح ۱۵ کمپ گردشگری و ۵ مجتمع بین راهی هزینه شده است.

وی با اشاره به اهمیت جنوب استان گفت : محور جنوبی استان یکی از هسته های کلیدی سند تدبیر و توسعه به حساب می آید و بر همین اساس بر هفت شهرستان در محور جنوبی استان توجه ویژه ای داریم.

حق پرست توجه به مسائل زیست محیطی را از اولویت های پروژه های گردشگری عنوان کرد و اظهار کرد : در همه این پروژه ها دقت شده است که آسیبی با ساخت و بهره برداری به محیط زیست وارد نشود.

کد خبر 2781825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha