۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۱

مبارزه مردم سیستان و بلوچستان با تروریست‌ها فیلم می‌شود

مبارزه مردم سیستان و بلوچستان با تروریست‌ها فیلم می‌شود

آخرین مراحل بازنویسی فیلمنامه سینمایی «بهشت از جنوب شرقی» با موضوع مبارزه مردم سیستان و بلوچستان با تروریست‌ها توسط احمد کاوری به پایان رسید.

ابراهیم اصغری تهیه‌کننده سینما درباره ساخت فیلم «بهشت از جنوب شرقی» به خبرنگار مهر گفت: پس از تولید فیلم «شور شیرین» فیلمنامه های بسیاری را بررسی کردم که از آن جمله می‌توان به فیلمنامه ای با موضوع شهید شوشتری که در سیستان و بلوچستان در مبارزه با اشرار به شهادت رسید، اشاره کرد. 

وی ادامه داد: اما نکته قابل توجه این است که در پژوهش های خود به نکات عمیق تری از زندگی و مبارزه مردم آن منطقه با اشرار و گروه های تروریستی پی بردیم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم موضوع فیلم را گسترده‌تر کرده و درباره این مبارزات فیلم بسازیم. 

این تهیه‌کننده سینما درباره اینکه چرا ساخت پروژه سینمایی شهید شوشتری به سرانجام نرسید، گفت: دامنه مبارزه مردم و پشتیبانی نیروهای خدوم کشور در این منطقه گسترده است و ساخت یک پرتره سینمایی به تنهایی پاسخگوی این مبارزه نیست، از همین رو تصمیم گرفتیم موضوع زندگی و مبارزه شهید شوشتری را در مدیوم تلویزیون کار کنیم و در فیلمنامه «بهشت از جنوب شرقی» از نگاه کلی تر به این ماجرا بپردازیم.

اصغری درباره جزئیات فیلمنامه سینمایی «بهشت از جنوب شرقی» توضیح داد: شهدای وحدت به مجموع شهدایی گفته می شود که بخشی از آنها از مردم عادی سیستان و بلوچستان بودند و بخشی دیگر نیز از سربازان وطن و نیروهای امنیتی بودند که مقابله با تروریست ها به شهادت رسیدند. بنابراین در این فیلمنامه سینمایی علاوه بر مبارزه مردم سیستان و بلوچستان در مقابله با ترور، نگاهی هم به شهدای وحدت خواهیم داشت.

تهیه کننده فیلم سینمایی«شور شیرین» در پایان گفت: بازنویسی فیلمنامه سینمایی «بهشت از جنوب شرقی» توسط احمد کاوری به پایان رسیده و قرار است وی کارگردانی را نیز به عهده بگیرد و طبق برنامه ریزی انجام شده شهریور ماه تولید را آغاز خواهیم کرد.

کد خبر 2783821

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha