۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۰۲

در جلسه شورای اسلامی شهر قم مطرح شد:

تعدیل نیرو در شهرداری قم مدیریت شود

تعدیل نیرو در شهرداری قم مدیریت شود

قم - یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قم گفت: تعدیل نیروی انسانی در شهرداری قم باید با ملاحظه شأن افراد و با برنامه صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، لایحه اخذ مجوز ادامه فعالیت ۱۷۵ نیروی خدماتی شهرداری برای امور مربوط به فضای سبز و خدماتی موضوعی بود که رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای شهر قم در جلسه صبح یکشنبه مطرح کرد.

عباس ذاکریان در این رابطه اظهار داشت: در فصل بودجه چند ناحیه به صورت امانی نگهداری می‌شد که قرار شد اینها هم به پیمانکار واگذار شود.

وی افزود: ۵۰ نفر نیروهایی هستند که در بوستان‌های نرگس، ارغوان و جوان مشغول فعالیت هستند که سه نوبت مناقصه برای واگذاری این بوستان‌ها برگزار شده که برنده‌ای نداشته و از ما به اندازه یک ماه نیروی امانی می‌خواهند تا بتوانند دوباره مناقصه برگزار کنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری ادامه داد: در مجموع شهرداری برای ۱۷۵ نفر مهلت یک ماهه می‌خواهد تا کارهای فضای سبز و رفت و روب را به صورت امانی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون به شرط دادن یک مهلت یک ماهه با این لایحه موافقت کرده است، ابراز داشت: دوستان شهرداری البته باید در این زمینه مقداری عجله به خرج دهند چراکه برگزاری مناقصه کار سختی نیست.

ذاکریان خطاب به مدیران شهرداری افزود: تعدیل این صد نفر در اسفند ۹۳ تصمیم گیری شد و شما گذاشتید این کار را برای دقیقه ۹۰ تا ما چاره‌ای نداشته باشیم جز اینکه تصمیم‌گیری کنیم.

استفاده از نیروهای فضای سبز در بخش اداری

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم هم با اشاره به اینکه یکی از معضلات ما در شهرداری همین است، افزود: شهرداری دو سال قبل از ما مجوز گرفته تا ۳۰۰ نفر نیرو بگیرد و ۳۰۰ هکتار فضای سبز به وجود بیاورد.

حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر ادامه داد: نه تنها این مقدار فضای سبز به وجود نیامد بلکه از این تعداد ۱۴۰ نفر در بخش اداری مشغول به کار شدند.

وی با بیان اینکه ما در این زمینه واقعا از شهرداری گله داریم، گفت: ۳۰۰ نیرو گرفته‌اید و دو بار قرارداد را تمدید کردید که ۳۰۰ هکتار فضای سبز جدید ایجاد شود اما تنها ۲۰۰ هکتار فضای سبز بازکاشت شد و بسیاری از این نیروها به صورت سفارشی در دبیرخانه‌ها، دفاتر و بخش‌های اداری مشغول کار شدند.

در شأن قم و مردم آن نیست که به راحتی افراد را تعدیل کنیم

مصطفی ملایی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم با اعتراض به این نحوه برخورد با نیروهای شهرداری اظهار داشت: ما داریم راجع به انسان صحبت می‌کنیم. انسانی که خانواده و شخصیت دارد و امنیت برایش مهم است.

وی گفت: در حوزه منابع انسانی سند راهبردی و نگاه بلند مدت داریم و اینها باید در تعدیل‌ها در نظر گرفته شود.

این عضو شورای اسلامی شهر قم، افزود: این در شأن قم و مردم آن نیست که به راحتی افراد را تعدیل کنیم بلکه باید به شخصیت این افراد احترام گذاشت.

وی ادامه داد: اگر نیاز داریم در شهرداری که نیروها را تعدیل کنیم باید این کار را در قالب یک برنامه خاص و با روند مشخصی انجام دهیم که به جایگاه افراد ضربه نخورد.

در نهایت دادن فرصت یک ماهه به شهرداری برای بکارگیری ۱۷۵ نیروی خدماتی تصویب شد.

خرید سورتمه ریلی

موضوع دیگری که ذاکریان در جلسه امروز مطرح کرد، لایحه مربوط به اخذ مجوز خرید یک غرفه در سازمان میادین توسط سازمان کشتارگاه شهرداری قم بود.

به گفته وی این غرفه به دلیل تأمین منابع نقدی برای خرید یک سورتمه ریلی خریداری می‌شود.

خرید این سورتمه در گذشته تصویب شده بود که سازمان میادین برای تأمین نقدینگی آن اقدام به فروش غرفه‌های در اختیار خود کرده که سازمان کشتارگاه قرار است با خرید یکی از این غرفه‌ها به مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان به این فرایند کمک کند.

کد خبر 2783933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha