۲ تیر ۱۳۹۴، ۲۰:۱۱

جان کری:

به دنبال گفتگوهای بسیار شفاف با چین هستم

 به دنبال گفتگوهای بسیار شفاف با چین هستم

وزیر امور خارجه آمریکا در نشست گفتگوهای سالانه اقتصادی و امنیتی آمریکا-چین گفت که به دنبال گفتگوهای بی پرده با چین در حوزه های امنیت سایبری، آزادی اینترنت و حقوق بشر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی اِن تی وی، وزیر امور خارجه آمریکا در نشست گفتگوهای سالانه اقتصادی و امنیتی آمریکا-چین  گفت که به دنبال گفت و گوهای بی پرده با چین در حوزه های امنیت سایبری، آزادی اینترنت و حقوق بشر است.

«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا امروز در سخنان خود در نشست گفتگوهای سالانه اقتصادی و امنیتی آمریکا-چین گفت: به دنبال گفت و گو های بسیار صریح با چین در زمینه های امنیت سایبری، آزادی اینترنت و حقوق بشر هستم.

«جو بایدن» معاون «باراک اوباما» رییس جمهور آمریکا نیز در سخنان شروع به کار این نشست گفت: علیرغم اختلافات شدید چین و آمریکا، جهان به همکاری ما با یکدیگر چشم دوخته است.

مذاکرات سالانه چین و آمریکا به مدت سه روز با حضور ۴۰۰ مقام چینی در واشنگتن امروز آغاز شد

این مذاکرات در حالی آغاز می شوند که چین و آمریکا دوران نسبتا پرتنشی را بواسطه مسائلی چون سرقت های سایبری، هزینه های نظامی چین، مناقشات دریای چین، استراتژی نظامی آمریکا، و مداخله آمریکا در تنش های میان چین و همسایگان آن سپری می کنند.

هر چند چین و آمریکا با یکدیگر در رقابت هستند، اما مبادلات اقتصادی آنها در سال به ۵۹۰ میلیارد دلار می رسد و البته در این میان چین به دلیل پائین نگه داشتن ارزش یوآن همواره در برابر آمریکا مازاد تجاری قابل توجهی را بدست می آورد و همین موضوع یکی از موراد اختلافی میان آمریکا و چین محسوب می شود

گفته می شود دو طرف در این مذاکرات به دنبال کاهش تنش ها هستند.

کد خبر 2786037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha