۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۸

صباغ خبر داد:

مراسم سالگرد شهدای هفتم تیر به مدت سه روز در تهران برگزار می شود

مراسم سالگرد شهدای هفتم تیر به مدت سه روز در تهران برگزار می شود

رئیس ستاد برگزاری مراسم هفتم تیر گفت: مراسم بزرگداشت شهدای گرانقدر هفتم تیر به مدت سه روز از جمعه پنجم تیرماه تا یکشنبه هفتم تیرماه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در مشهد شهیدان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر محسن صباغ رئیس ستاد برگزاری مراسم هفتم تیر در نشست خبری که صبح امروز در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به فاجعه انفجار حزب جمهوری اسلامی ایران در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ گفت: دشمنان گمان می کردند که بر اثر ترور مسئولان عالی رتبه اوضاع کشور به هم می ریزد و انقلاب اسلامی از بین خواهد رفت اما به کوری چشم دشمنان انقلاب پایدارتر شد و هیچگونه تزلزلی در ارکان نظام به وجود نیامد.

وی افزود: شهید بهشتی همچون شمعی بود که یاران انقلاب دور او جمع می شد و راه وی راه امام (ره) و پیروی از خط مشی روشن ایشان بود و فاجعه هفتم تیر تولد دوباره ایشان را رقم زد و نقش ارزنده و موقعیت والای ایشان در پیروزی و تثبیت انقلاب نمایان شد.

رئیس ستاد برگزاری مراسم هفتم تیر با بیان اینکه امروز تک تک ما وظیفه داریم که برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و صیانت از آرمان ها و اهداف انقلاب نسل جوان را با واقعیت ها آشنا سازیم ادامه داد: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان دولت و ملت همدلی و همزبانی نامگذاری شده است باید ادامه دهنده راه امام (ره) و شهدا باشیم.

صباغ با اشاره به اهداف بزرگداشت سالگرد شهدای فاجعه هفتم تیر گفت: بزرگداشت سالگرد شهدای فاجعه هفتم تیر اهداف مختلفی مثل زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن شهیدان، تبیین و بازشناسی اندیشه های شهید بهشتی در ابعاد علمی، فرهنگی، اخلاقی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، بیان ابعاد فاجعه هفتم تیر و پیامدهای آن، افشای چهره مزدورانه منافقین و گروهک های وابسته، معرفی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین قربانی تروریسم و شناخت بیشتر شهدا آن فاجعه دارد.

وی تصریح کرد: سی و چهارمین سالگرد فاجعه هفتم تیر در تهران و سراسر کشور برگزار می شود. در تهران به مدت سه روز از جمعه پنجم تیرماه تا یکشنبه هفتم تیرماه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ مراسم بزرگداشت این شهدای عزیز در مشهد شهیدان برگزار می شود.

رئیس ستاد برگزاری مراسم هفتم تیر با بیان اینکه در این مراسم خانواده های محترم شهیدان و جانبازان فاجعه و یاران شهید بهشتی خاطره هایی را نقل خواهند کرد خاطرنشان کرد: حجت الاسلام سعیدی نماینده محترم ولی فقیه در سپاه پاسداران سخنران روز اول این مراسم است و حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول محترم قوه قضاییه در روز دوم این مراسم سخنرانی خواهد کرد و همچنین حسن رحیم پور ازغدی سخنران روز سوم مراسم سی و چهارمین سالگرد فاجعه هفتم تیر خواهد بود.

صباغ افزود: عصر روز پنجشنبه چهارم تیرماه مراسم ویژه عطرافشانی و نثار گل با حضور امت قدرشناس و خانواده های معظم شهدا به همراه با قرائت زیارت عاشورا از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ در قطعه ۷۲ تن بهشت زهرا برگزار می شود.

وی تصریح کرد: خانواده معظم شهدا، جانبازان و اعضای ستاد برگزاری مراسم هفتم تیر عصر روز شنبه ششم تیرماه با مقام معظم رهبری دیدار می کنند.

رئیس ستاد برگزاری مراسم هفتم تیر گفت: سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته پنجم تیرماه در تهران و سراسر کشور توسط مسئولان محترم، شاهدان و جانبازان فاجعه هفتم تیر انجام خواهد شد.

وی با اشاره به برخی دیگر از اقدامات ستاد برگزاری مراسم گفت: در مرکز استان ها مراسم شب شعر و خاطره، تهیه ویژه برنامه های رادیویی و تلویزیونی، مسابقات فرنگی و یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، نمایشگاه های عکس و کتاب و آثار شهیدان هفتم تیر و نشست ها و همایش هایی با موضوع آشنایی با اندیشه های علمی، اقتصادی و سیاسی شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 2786419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha