۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۰

خضری به مهر خبر داد:

همایش ملی سالروز بمباران شیمیایی سردشت ۷ تیر برگزار می شود

همایش ملی سالروز بمباران شیمیایی سردشت ۷ تیر برگزار می شود

ارومیه – نماینده مردم شهرستانهای سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی از برگزاری همایش ملی سالروز بمباران شیمیایی سردشت هفتم تیرماه سالجاری خبر داد.

رسول خضری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شهر سردشت نخستین شهر شیمیایی شده جهان است اظهارداشت: این شهرستان در زمان اوج جنگ ایران و عراق هفتم تیرماه سال ۶۶ مورد بمباران شیمیایی توسط رژیم بعثی عراق قرار گرفت که طی آن بیش از ۱۰۰ نفر بلافاصله جان باختند و امروز با گذشت ۲۸ سال جانبازان و مصدومان شیمیایی زیادی در این شهر با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم می کنند.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل مطالبات ودغدغه های متعدد جانبازان و مصدومان شیمیایی سردشت همایش سالروز این حادثه با حضور مقامات کشوری برگزار خواهد شد افزود: در این راستا حسن قشقاوی معاون کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان و نیز حجت ‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی ‌فرد، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی از میهمانان ویژه این مراسم خواهد بود.

خضری، رفع مشکلات درمانی به همراه حل موضوع احراز مدعیان جانبازی این حادثه، احقاق حقوق مردم سردشت در مجامع ملی و بین المللی به همراه توسعه و رفع محرومیت های این شهرستان مرزی مهمترین مطالبات و دغدغه های امروز مصدومان شیمیایی سردشت است که تلاش می شود امسال پیگیری شوند.

نماینده مردم شهرستانهای سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با گذشت بیش از ۲۸ سال از این حادثه مشکلات درمانی، تعیین درصد جانبازی و محرومیت شهرستان مرزی سردشت همچنان به قوت خود باقی است و رفع این مشکلات نیازمند توجه ویژه مسئولان کشوری است.

خضری با اشاره به اینکه هنوز مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر در برابر فاجعه انسانی بمباران شیمیایی سردشت سکوت اختیار کرده اند عنوان کرد: امسال تلاش می شود از طریق وزارت امور خارجه حقوق مردم مظلوم سردشت از طریق مجامع بین المللی مورد پیگیری بیشتر قرار گیرد.

شهرستان مرزی سردشت در هفتم تیرماه سال ۶۶ در چهار نوبت توسط هواپیماهای رژیم بعثی مورد حمله شیمیایی قرار گرفت که طی آن بیش ۱۱۰ نفر شهید و پنج هزار نفر شیمیایی شدند.

شهر مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و در حال حاضر دارای بیشترین تعداد مصدومین شیمیایی در کشور است.

کد خبر 2786495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha