۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۲

عضو جدید شورای شهر اردبیل:

شورای شهر اردبیل دچار روزمرگی است

شورای شهر اردبیل دچار روزمرگی است

اردبیل – عضو جدید شورای اسلامی شهر اردبیل در مراسم تحلیف خود گفت: شورای شهر اردبیل دچار روزمرگی است و حرکت آرمانی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید غنی فروزان شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای شهر اردبیل تصریح کرد: بررسی عملکرد شورا نشان می دهد اعضای شورا دچار روزمرگی هستند و این در حالی است که شورا باید حرکت آرمانی با نگاهی به افق بلند مدت داشته باشد.

وی با تاکید به ضرورت توجه تواما به برنامه کوتاه مدت و بلند مدت در شورا افزود: حرکت شورا و شهرداری نباید سلیقه ای باشد بلکه باید آرمانی باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل با اشاره به نحوه نظارت بر عملکرد شهرداری افزود: نظارت ها در این حوزه کافی نیست و ضعف نظارت ها موجب شده شهر در شان مردم نباشد.

فروزان مبلمان شهری را پاسخگوی مردم و گردشگران ندانست و با اشاره به وظعیت نامناسب دریاچه شورابیل ادامه داد: در سایر کشورها از یک دریاچه مصنوعی به مراتب بهتر نگه داری می شود.

وی با تاکید به نامناسب بودن فضای سبز به ضرورت توجه به آسفالت و حفاری ها اشاره کرد و افزود: تا زمانی که مدیریت واحد شهری در اردبیل اعمال نشود هر دستگاهی می تواند هر زمان که خواست در سطح شهر حفاری داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل در مقایسه دو شهر اردبیل و تبریز پاکیزگی معابر تبریز را قابل توجه دانست و خواستار توجه شورا به این مسئله شد.

شورا توسعه محور باشد

در این جلسه عضو جدید دیگر شورای اسلامی شهر اردبیل نیز با بیان اینکه شورا نیازمند استراتژی و توسعه محوری است، گفت: این تصور که صرفا شورا تصمیم گیرنده مدیریت شهری است صحیح نیست و مدیریت شهری چند مولفه دارد.

ناصر ناطق درآبادی وظیفه شورا را راهبرد و برنامه ریزی شهری دانست و خواستار توجه به برنامه ریزی در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگ شد.

وی با تاکید ویژه به طراحی شهری گفت: در بعد طراحی شهری این شهر نیازمند برنامه ریزی است تا متناسب با موقعیت جغرافیایی توسعه یابد.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل در عین حال خود را فعال اجتماعی و علمی دانست و در اظهارات قابل توجهی گفت: بنده طرفدار هیچ حزب سیاسی نیستم و در امور شهری تخصص دارم.

ناطق درآبادی افزود: این به این معنی نیست که بنده گرایش سیاسی ندارم اما وابسته به گروه خاص نیستم و اگر زمانی با برخی نظرات در شورا مخالفت کنم به منزله مخالفت با شخص خاص در شورا نیست.

شورا نباید گرفتار حزب بازی شود

در این جلسه در پاسخ به اظهارات دو عضو جدید شورا، رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل تفاوت اردبیل و تبریز را در امکانات مالی شورا و شهرداری این دو شهر دانست.

ذکی اله خوشبخت گفت: افکار عمومی بداند مشکل ما محدودیت منابع مالی است و اگر مشکلات طرح شده وجود دارد به همان محدودیت ها بر می گردد.

وی شورا را محل تضارب آرا دانست و تاکید کرد: شورای شهر جمعی مردمی است و نه سیاسی و شورا نباید گرفتار حزب بازی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل تاکید دارد که در سیاسی شدن شورا آنچه از یاد می رود مردم و امورات شهری است و بر همین اساس شورا به دور از این گونه مسائل به دنبال خدمت رسانی است.

کد خبر 2787045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha