۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۲

امام جمعه محمدیه:

انس با قرآن و اهل بیت در ماه رمضان بهترین دستاورد است

انس با قرآن و اهل بیت در ماه رمضان بهترین دستاورد است

قزوین- امام جمعه شهر محمدیه گفت: ماه مبارک رمضان بهترین دستاورد و فرصت برای انس با قرآن و اهل بیت(ع) است تا ضمن تحول در رفتار و کردار ، معنویت را در خود تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محفل انس با قرآن کریم با عنوان «نسیم رمضان» ظهر پنجشنبه در جوار مزار شهدای گمنام شهر محمدیه با حضور قاری بین الملل سید جواد حسینی از شهر مشهد مقدس، حجت الاسلام نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، امام جمعه شهر محمدیه، مسئولین شهرستان البرز و مدیران شهری محمدیه برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام موسوی موینی، با اشاره به جایگاه ماه مبارک رمضان اظهارداشت: شهدا از جایگاه والایی برخوردارند که در دنیا و آخرت سعادتمند شده اند.

وی افزود: کسانی که در مسیر شهدا قدم برمی‌دارند به گونه ای دنیا و آخرت خود را آباد می‌کنند و یکی از مقام‌ های شهدا این است که مزار آنها تبدیل به مکانی معنوی برای هموطنان شود.

حرکت در مسیر دینی با تمسک به قرآن و اهل بیت(ع)

امام جمعه شهر محمدیه با بیان اینکه در مزار شهدای گمنام شهر محمدیه جلسات مذهبی و دینی بسیاری برگزار می‌شود گفت: برگزاری دعای کمیل در شب‌های جمعه، نماز جماعت و مناسبت‌هایی با فرهنگ دینی در این جایگاه که منتسب به شهداست به صورت مستمر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته در همین مکان محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری مصری برگزار شد که مورد استقبال شهروندان شهر محمدیه قرار گرفت و در ماه رمضان امسال نیز دومین برنامه انس با قرآن کریم اجرا می شودکه استمرار این برنامه‌ها نشان می دهد مدیران به مبانی  قرآنی پایبند هستند.

موسوی موینی با بیان اینکه جوانان به موضوعات فرهنگ دینی علاقمند هستند گفت:امروز در مراکز دینی، نمازهای جمعه و هیئت های مذهبی و سازمان‌های فرهنگی جوانان زیادی حضور دارند که مشتاقانه برای حفظ آرمان‌های انقلاب در حال فعالیت هستند لذا باید بستر مناسب را برای رشد و پیشرفت آنها بخوبی فراهم کنیم.

این کارشناس دینی با اشاره به روایتی تصریح کرد: در آخرین روزهای عمر شریف پیامبر(ص) ایشان از امام علی(ع) درخواست کرد که ایشان را به مسجد ببرند و در مسجد تاکید کردند دین خدا هیچ زمانی تعطیل نمی‌شود اما اگر شما قصد دارید در مسیر درست و مستقیم حرکت کنید باید متمسک به قرآن و اهل بیت(ع) شوید؛ این دو مورد بدون همراهی هم کارایی لازم را ندارند.

امام جمعه شهر محمدیه تاکید کرد: اگر قرآن در میان مردم باشد و آیات الهی تلاوت هم شوند بدون تفسیر درست و جامع از سوی اهل بیت(ع) فایده چندانی نخواهد داشت. قرآن کتاب سعادت، علم، هدایت و صاحب احسن القصص است و مفسران واقعی آن ائمه و پیامبر(ص) هستند.

وی گفت: افرادی که به تنهایی قرآن را عامل نجات می‌دانند در ضلالت به سر برده و سعادتمند نمی‌شوند زیرا تکیه کردن محض به قرآن بدون حضور اهل بیت(ع) عامل پرورش جریانی چون داعش می‌شود.

در این مراسم سید جواد حسینی، قاری بین الملل از شهر مشهد مقدس، سید مصطفی حسینی قاری ممتاز استان قزوین آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کردند.

همچنین اجرای برنامه توسط گروه تواشیح قرآنی با حضور استاد وفاپور، دبیر شورای عالی قرآنی در استان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

کد خبر 2787181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha