۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۵

آیت الله میرعمادی در جلسه تفسیر قرآن مطرح کرد؛

توجیه گناه بدتر از خود گناه است/تشریح ویژگی های انسانهای مومن

توجیه گناه بدتر از خود گناه است/تشریح ویژگی های انسانهای مومن

خرم آباد - نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: توجیه گناه عذر بدتر از خود گناه است.

به گزارش خبرنگار، آیت الله سید احمد میرعمادی شامگاه پنج شنبه در جلسه تفسیر سوره فاطر اظهار داشت: خداوند در آیه هفت سوره فاطر مردم را به دو گروه مومنان یا حزب الله و کافران یا حزب شیطان تقسیم میکند.

وی به ویژگی های گروه مومنان و حزب الله از نظر قرآن اشاره کرد و افزود: ایمان و هدایت شدن، انجام و ناچیز شمردن عمل صالح، اطاعت و عمل به دستورات الهی، اخلاص و عدم چشمداشت به پاداش عمل خوب و نگاه واقع بینانه به مسائل از ویژگی های این گروه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به ویژگی های حزب شیطان اشاره کرد و ادامه داد: کفر و نادیده گرفتن حق، نافرمانی از خدا، پنداربینی و خیال بافی و زیبا دیدن اعمال بد و توجیه آن از ویژگی های کافران است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه کلید همه بدبختی ها و گمراه شدن ها خوب دیدن و زیبا جلوه دادن گناهان است، تصریح کرد: انسانی که گناهش را توجیه می کند موعظه نمی پذیرد، نصیحت گوش نداده و آمادگی انتقاد ندارد.

وی با اشاره به اینکه فردی که گناه خود را توجیه می کند هرگز حاضر به تغییر مسیر خود نیست، عنوان کرد: چنین شخصی فکر و تحلیل ندارد و به عواقب و آثار گناه خود توجهی ندارد و خودخواه و متکبر هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در قرآن از پنج عمل به عنوان منشا تزیین اعمال بد یاد شده است: اولین عامل خوب دیدن عمل باطل شیطان است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه غلبه کردن هوای نفس بر انسان دومین دلیل زینت دادن به گناه است، بیان داشت: دوستان بد و لذت زودگذر گناهان از دیگر عوامل خوب جلوه دادن گناهان است.

وی افزود: گاهی انسان آنقدر غرق در گناه می شود که خداوند می گوید دیگر قابل هدایت نیست و او را به حال خود رها می کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد تزیین و توجیه گناهان و سرپوش گذاشتن روی آنها را عذر بدتر از گناه رانست و ادامه داد: توجیه کننده گناه دیگر به سراغ توبه نرفته و توجیه گناه انسان را در انجام آن راسخ تر و جدی تر می کند.

آیت الله میرعمادی توجیه گناه را بدتر از خود گناه و یک نوع کلاه برداری دینی دانست و تصریح کرد: بهترین راه این است که به جای توجیه گناه به درگاه الهی تضرع کنیم و از خدای متعال معذرت بخواهیم.

وی عنوان کرد: هدیه دانستن رشوه، ریا خوردن به بهانه اینکه همه می خورند، به مجلس گناه رفتن با توجیه اینکه فامیل است و ناراحت می شود و... نمونه هایی از توجیه گناه است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد حسرت خوردن برای هدایت مردم را از ویژگی های پیامبر(ص) طبق قرآن دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه هدایت و ضلالت به دست خداست اما مشیت الهی بر اساس حکمت است.

آیت الله میرعمادی یادآور شد: عمل همه افراد زیر نظر خداوند متعال است و خداوند هم بر گناه و هم بر توجیه آن آگاه است.

کد خبر 2787480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha