۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۳

حضور ۶۰ قاری ممتاز در نمایشگاه بین المللی قرآن

حضور ۶۰ قاری ممتاز در نمایشگاه بین المللی قرآن

کمیته محافل بیست وسومین نمایشگاه بین المللی قرآن هرشب یک برنامه قرآنی با حضور ۶۰ قاری ممتاز کشور برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود وادی پور، مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم، با اشاره به اهم برنامه های کمیته محافل و مسابقات قرآن بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: امسال بخش محافل نمایشگاه به سفارش معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط سازمان دارالقرآن الکریم اداره می شود.

بر همین اساس هر شب از ساعت ۲۲ تا ۲۴ محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز کشوری و بین المللی در محل نمایشگاه برگزار می شود که پیش بینی می کنیم تا پایان فعالیت نمایشگاه نزدیک به ۶۰ قاری در این محافل قرائت کنند. یکی از مهم ترین رویکردهای ما در دعوت از قاریان این است که افرادی را بیشتر دعوت می کنیم جزء قاریان جوان و خوش خوان کشور باشند یعنی تنها به سراغ قاریان بین المللی و نام آشنا نرفته ایم.

وی افزود: هر محفل قرآنی با حضور یک قاری، حافظ و گروه تواشیح و همخوانی اجرا می شود که همزمان با دومین شب نمایشگاه قرآن از حضور قاریان یوسف افراش، علیرضا بنایی، مرتضی قد بیگی به عنوان حافظ و گروه تواشیح ضحی استفاده می کنیم. همچنین در این محافل از حضور یک مجری برجسته شبکه قرآن و معارف سیما نیز بهره مند می شویم.

وادی پور با اشاره به احتمال حضور قاریان مصری در نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: همان طور که می دانید سازمان اوقاف و امور خیریه همزمان با ماه مبارک رمضان از قاریان برجسته مصری دعوت می کند تا در محافل و مجالس این ماه تلاوت کنند و ما نیز سال گذشته با رایزنی که انجام دادیم از سه قاری مصری برای تلاوت در نمایشگاه قرآن دعوت کردیم و امسال نیز احتمال قرائت آنها در فضای نمایشگاه وجود دارد.

وی با اشاره به حذف برنامه تقدیر از خانواده های قرآنی گفت: سال گذشته آیتمی پیش بینی شد تا از خانواده های موفق قرآنی دعوت و با آنها مصاحبه ای بگیریم اما امسال به دلیل استقبال کم بازدیدکنندگان این آیتم حذف شده است.

مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم در پاسخ به این سؤال که در محافل قرآنی مسابقاتی پیش بینی شده است؟ گفت: امسال هیچ مسابقه ای در برنامه ها گنجانده نشده زیرا سازمان دارالقرآن تنها مجری سفارشات مسئولان برگزار کننده نمایشگاه قرآن است و آنها نیز در این مورد درخواستی نداشته اند.

کد خبر 2788035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha