۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۶

«خانه عروسک» برای تابستان هنرجو می‌گیرد/ اجرای تئاتر آب نباتی

«خانه عروسک» برای تابستان هنرجو می‌گیرد/ اجرای تئاتر آب نباتی

«خانه عروسک»در ترم تابستان و در کارگاه های آموزشی تئاتر عروسکی در کنار استادان پیشکسوت از هنرمندان جوان نیز برای آموزش بهره می‌گیرد.

هادی حجازی فر مدیر روابط عمومی «خانه عروسک» درباره فعالیت های این مکان فرهنگی هنری به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه کارگاه های آموزشی «خانه عروسک» در بهار با حضور هنرمندان شناخته شده تئاتر به پایان رسید و به تازگی نیز ثبت نام کارگاه های تابستان آغاز شده است.

وی افزود: کارگاه های بهاری «خانه عروسک» با حضور هنرمندانی چون حمید جبلی، فرهاد توحیدی، فاطمه معتمدآریا، عطالله کوپال و ... برگزار شد اما اتفاق جدیدی که در دوره تابستانه این کلاس ها قرار است رخ دهد، استفاده از استادان جوان در کنار افراد با تجربه تر است. در همین راستا از هنرمندانی چون محمد عاقبتی، بامداد افشار و شراره طیار برای برپایی کلاس های آموزشی دعوت به عمل آوردیم. همچنین خانم معتمدآریا به دلیل اینکه مشغول بازی در یک اثر نمایشی هستند نمی توانند در ترم تابستان با ما همراه باشند اما قرار است از ترم های آتی مجددا کلاس هایشان را برگزار کنند.

این کارگردان یادآور شد: خوشبختانه با سخت گیری هایی که اساتید این کارگاه های نمایشی دارند خروجی این کلاس ها بسیار خوب بوده و هنرجویان تمایل دارند که در دوره های بعدی و تخصصی این کارگاه های آموزشی ثبت نام کنند که همین امر نشان دهنده رضایت هنرجویان است. البته برای برگزاری کارگاه های پیشرفته و حتی برخی از کارگاه های مبانی، اساتید از علاقمندان آزمون می گیرند و به آنها برای حضور در کارگاه های مختلف مشورت می دهند.

حجازی فر درباره دیگر فعالیت های «خانه عروسک» متذکر شد: از همان ابتدای راه اندازی «خانه عروسک» خانم برومند بر این نکته تاکید داشت که کار عروسکی باید درآمدزا باشد به همین دلیل در اولین گام «خانه عروسک» با چند اثر نمایشی در جشنواره «آب نبات چوبی» که در جزیره کیش برگزار شد، حضور پیدا کرد. این جشنواره برای بچه ها و در راستای جذب مخاطب و گردشگر در جزیره کیش برگزار می شود و «خانه عروسک» نیز با اجرای نمایس های عروسکی صحنه ای، سیاه بازی و خیابانی از شهرهای مختلفی چون تهران، کرمانشاه، مرند و تبریز در این جشنواره حضور داشت.

کارگردان «ملاقات بانوی سالخورده» ادامه داد: این جشنواره از اول تا ۳۱ خرداد در جزیره کیش برگزار شد که از طرف «خانه عروسک» نمایش های صحنه ای «کنسرت حشرات» مریم سعادت، «آهای کدو کجا کجا؟» به کارگردانی رامین کهن و نمایش «دختر کدوزری» به کارگردانی محمد علوی به صحنه رفتند.

وی در پایان صحبت هایش بیان کرد: همچنین در کنار اجرای نمایش در این جشنواره کارگاه های آموزشی ساخت عروسک با مواد دور ریختی نیز برگزار کردیم که با استقبال روبرو شد. حضور در این جشنواره اولین تجربه ما محسوب می شد و امیدورام بتوانیم در آینده برای تولید آثار دیگری سرمایه گذاری کنیم.

کد خبر 2788180

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha