۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۸:۴۵

مدیرکل انتقال خون بوشهر:

اهداکنندگان خون در ماه رمضان بیماران را فراموش نکنند

اهداکنندگان خون در ماه رمضان بیماران را فراموش نکنند

بوشهر - مدیرکل پایگاه انتقال خون استان بوشهر گفت: اهداکنندگان خون در ماه رمضان بیماران را فراموش نکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، کرامت‌الله ناموری بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم استان بوشهر همواره مشارکت خوبی در اهدای خون داشته‌اند و از این نظر یکی از شش استان اول کشور در زمینه اهدای خون است.

وی با اشاره به فعالیت ایستگاه‌های ثابت و سیار اهدای خون در استان بوشهر، ادامه داد: چهار پایگاه ثابت در استان در زمینه اهدای خون فعال است و در برخی نقاط استان نیز پایگاه‌های سیار برای جمع‌آوری خون اعزام می‌شوند.

مدیرکل پایگاه انتقال خون استان بوشهر اضافه کرد: در ایام ماه مبارک رمضان نیز هر روزه در نوبت‌های صبح و همچنین بعد از افطار، خون گیری انجام می‌شود و انتظار داریم که اهداکنندگان در این ایام نیز برای اهدای خون مراجعه کنند و بیماران را فراموش نکنند.

وی با بیان اینکه در سطح کشور به ازای هر یک‌هزار نفر، ۳۰ اهداکننده خون وجود دارد، خاطرنشان کرد: در استان بوشهر این آمار بهتر است و به ازای هر یک‌هزار نفر جمعیت استان، ۳۵ اهداکننده وجود دارد.

ناموری با بیان اینکه از ابتدای امسال کنون ۱۰ هزار نفر در استان بوشهر خون اهدا کرده‌اند، ادامه داد: سال گذشته ۳۵ هزار نفر در استان بوشهر خون اهدا کردند که بیشتر تعداد اهداکنندگان را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه گلبول‌های قرمز متراکم و پلاسمای خون از استان بوشهر به استان‌های فارس و قم نیز ارسال می‌شود، افزود: بیشترین نیاز به خون در استان بوشهر مربوط به گروه‌های خونی منفی است.

مدیرکل پایگاه انتقال خون استان بوشهر با بیان اینکه بیماران تالاسمی و افراد بستری در بیمارستان‌ها بیشترین مصرف‌کنندگان خون در استان هستند، اضافه کرد: در استان ۷۰۰ بیمار تالاسمی ماژور وجود دارد که هر هفته به یک‌هزار۲۰۰ واحد گلبول قرمزمتراکم نیاز دارند.

کد خبر 2788730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha