۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۵

معاون فرماندار خمین:

ستاد صیانت از حقوق شهروندی در دستگاه ها و ادارات خمین فعال شود

ستاد صیانت از حقوق شهروندی در دستگاه ها و ادارات خمین فعال شود

خمین- معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار خمین گفت: کلیه ادارات شهرستان خمین ستاد صیانت از حقوق شهروندی را تشکیل داده و فعال کنند.

به گزاش خبرنگار مهر، احمد طهرانی صبح یکشنبه در اولین جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی شهرستان خمین افزود: با ابلاغ مجدد دستورالعمل دوازده گانه ستاد صیانت از حقوق شهروندان و دستورالعمل ۱۰ گانه حوزه عفاف و حجاب، با انجام بازدید مستمر به صورت سرزده از ادارات و ابلاغ به کلیه ادارات شهرستان، فعال شدن ستادهای صیانت از حقوق شهروندی مورد بررسی قرار می گیرد و نباید در این زمینه کوتاهی شود.

وی افزود: در حوزه حقوق مدنی شهروندان مساوات در پرداخت مالیات اشتغال، در حوزه حقوق سیاسی مقوله شرکت در انتخابات، حق رای، تابعیت و در حوزه حقوق اجتماعی نیز موضوعاتی از قبیل حقوق رفاهی، حمایت های مالی، مسکن و شغل از اصول اساسی حقوق شهروندی محسوب می شوند.

طهرانی گفت: یکی از اساسی ترین اصول حقوق شهروند این است که به کرامت انسانی شهروندان صدمه وارد نشود و تامین این حقوق بر عهده حاکمیت است.

وی اظهار داشت: همچنین کلیه ادارات شهرستان خمین باید به منظور انجام اقدامات ترویجی در حوزه عفاف و حجاب در زیرمجموعه های خود اقدامات لازم را برنامه ریزی کنند.

کد خبر 2789232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha