۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۰۴

مدیرعامل آبفا بوشهر:

طرح تولید آب شرب از دریا در بوشهر و کنگان اجرا می شود

طرح تولید آب شرب از دریا در بوشهر و کنگان اجرا می شود

بوشهر - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: طرح تولید آب شرب از دریا در بوشهر و کنگان در دست ساخت است.

به گزارش خبرنگار مهر، کیقباد یاکیده صبح یکشنبه در نشست مدیران و کارکنان شرکت آب و فاضلاب با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی‌های اخیر باعث شده تا منابع آبی با محدودیت‌هایی روبرو شود و این موضوع وضعیت آب استان بوشهر را در حالت بحرانی قرار داده است.

وی مصرف بهینه آب و صرفه‌جویی را به عنوان مهمترین راهکار برای عبور از مشکلات حوزه آب دانست و اضافه کرد: باید فرهنگ‌سازی مناسبی در راستای مصرف بهینه صورت بگیرد که روحانیون نقش مهمی در این راستا خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خواستار استفاده از ظرفیت‌های مبلغین و روحانیون برای فرهنگ‌سازی در زمینه فرهنگ مصرف آب شد و ادامه داد: در کوتاه مدت مشکلات آب استان بوشهر رفع نمی‌شود و باید اقدامات مناسبی انجام شود.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های تولید آب از دریا در بوشهر و کنگان، بیان کرد: تاسیسات آبشیرین‌کن کنگان امسال افتتاح خواهد شد که دارای ظرفیت تولید روزانه ۱۰ هزار مترمکعب آب شرب است.

افزایش ظرفیت آبشیرین‌کن‌های استان به ۱۰۰ هزار مترمکعب

یاکیده همچنین از افتتاح طرح آبشیرین‌کن بوشهر تا نیمه نخست سال آینده خبر داد و اضافه کرد: این طرح نیز دارای ظرفیت تولید روزانه ۱۰ هزار مترمکعب آب شرب است که دارای پیشرفت فیزیکی مطلوبی است.

وی از توسعه تاسیسات آبشیرین‌کن در نقاط مختلف استان بوشهر خبر داد و بیان داشت: تا چهار سال آینده میزان تولید آب از تاسیسات آب شیرین‌کن در استان بوشهر به ۱۰۰ هزار متر مکعب می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اجرای تاسیسات آب شیرین‌کن توسط بخش خصوصی، گفت: آب آبشیرین‌کن‌های طراحی و اجرا شده به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

 

 

 

 

 
کد خبر 2789383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha