۲۸ دی ۱۳۸۴، ۱۰:۱۶

به مناسبت عيد سعيد غدير خم و هفته ولايت

نمايشگاه رساله هاي عمليه براي اولين بار در ايران برگزار مي شود

نمايشگاهي با عنوان " رساله هاي عمليه " شامل نفايس كتب خطي و چاپ سنگي ، قديمي ترين منابع چاپي و آثار جديد مشتمل بر رساله هاي مراجع معظم تقليد و كتاب هاي احكام از امروز تا چهارم بهمن ماه سال جاري در محل كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي برگزار مي شود .

به گزارش گروه حوزه و دانشگاه "مهر"، رييس روابط عمومي سازمان كتابخانه ها، موزه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي با بيان اين مطلب گفت : در اين نمايشگاه سعي شده است كه از رساله هاي عمليه موجود در كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي متعلق به علماي بزرگ اسلام از قرن  يازده هجري قمري تا عصر حاضر   نظير شيخ بهايي ، علامه مجلسي ، شيخ مرتضي انصاري ، آخوند خراساني ، امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري  استفاده شود و قديمي ترين كتاب اين نمايشگاه نيز " جامع عباسي " است كه در قرن يازده هجري قمري توسط شيخ بهايي نوشته شده است.

محمد حسن محمديان اين نمايشگاه را فرصت مناسبي براي محققان، پژوهشگران ، استادان ، طلاب علوم ديني ، دانشجويان و علاقه مندان دانست تا با گزيده اي از رساله ها، توضيح المسائل مراجع و علماي متقدم و متاخر و كتابهاي احكام در تقسيمات موضوعي متنوع و جديد به همراه اطلاعات كتاب شناختي آنها آشنا شوند.

وي همچنين خاطرنشان كرد : منابعي كه در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته شده است از ميان 6700 عنوان كتاب، جزوه و دست نوشته گنجينه خطي ، 547 عنوان كتاب چاپ سنگي و 4700 عنوان كتاب چاپي در موضوع فقه كه در كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي موجود مي باشد انتخاب شده است.

به گزارش مهر ، اين نمايشگاه  همه روزه از ساعت 30/8 تا 30/11 و 14 تا 18 درمحل كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي برپاست و بازديد براي عموم علاقمندان آزاد است .

کد خبر 279005

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha