۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۲۹

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن؛

آشنایی کودکان با قصه‌های قرآنی در غرفه قصه‎گویی

آشنایی کودکان با قصه‌های قرآنی در غرفه قصه‎گویی

کودکان و نوجوانان بازدیدکننده از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن می‌توانند با حضور در غرفه قصه گویی در محیطی شاد با قصه های قرآنی آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از غرفه های بخش کودکان و نوجوانان در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن، بخش قصه گویی است. در این غرفه مربیان کودک، علاقه مندان را با داستانهای قرآنی و دینی آشنا می کنند. فعالیت این غرفه ها از نخستین دقایق بازگشایی نمایشگاه آغاز شده و تا پاسی از شب ادامه دارد.

حمید بحر کاظمی مربی و گرداننده غرفه قصه گویی که حدود ۷ دوره در بخش قصه گویی کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن حضور دارد، در این باره می گوید: بخش کودک و نوجوان بر عهده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و بخش قصه گویی آن نیز بر عهده مرکز تربیت مربی کودکان از موسسه افق اندیشه است.

وی افزود: غرفه قصه گویی یکی از غرفه های فعال بخش کودک و نوجوان است و در جذب کودکان به قرآن و مفاهیم قرآنی نقشی به سزا دارد.

بحرکاظمی می گوید: همیشه این تصور وجود داشته که یادگیری قرآن، فقط باید روخوانی، حفظ و قرائت باشد. گرچه همه این موارد خوب هستند، اما امروزه با روش های دیگری هم می توان به اشاعه مسائل دینی به ویژه در میان کودکان و نوجوان پرداخت. طرح قصه های قرآنی شیوه جالبی است که با زبانی ساده روایتهای این کتاب آسمانی را آموزش می دهد و کودکان و نوجوانان را با عظمتها و معجزه های قرآن آشنا می کند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به این موضوع که در نقل داستان ها علاوه بر قرآن از احادیث و سخنان بزرگان نیز استفاده می کنیم، گفت: در این بخش علاوه بر قصه گویی، برگزاری بازی های قرآنی، ‌ مسابقات، داستان و ... از دیگر فعالیت های این غرفه است که فضایی شاد را برای کودکان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به این موضوع که زمانی می توانیم قرآن را در زندگی روزمره خود جاری کنیم و کودکان را به قرآن انس دهیم که خود ما نیز رفتاری قرآنی داشته باشیم، گفت: کودکان بیشتر رفتار را می بینند. بنابراین اگر ما بتوانیم با والدین در ارتباط باشیم و به نوعی شیوه های صحیح رفتار به ویژه رفتار قرآنی را به آنها منتقل کنیم، آن زمان است که می توانیم کودکانی قرآنی داشته باشیم.

کد خبر 2790173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha