۳۰ دی ۱۳۸۴، ۱۳:۵۸

شوراي رايزني تقريب مذاهب اسلامي تاسيس مي شود

به دنبال برگزاري نشست دو روزه " اجراي استراتژي تقريب ميان مذاهب اسلامي" در دمشق سوريه، طرح تأسيس شوراي رايزني تقريب مذاهب اسلامي از سوي شركت كنندگان اين نشست مطرح شد.

به گزارش خبرنگار گروه دين و انديشه "مهر"، در نشست دو روزه " اجراي استراتژي تقريب ميان مذاهب اسلامي" ، كارشناسان و انديشمندان پس از بررسيهاي لازم طرح تأسيس شوراي رايزني تقريب مذاهب اسلامي را مطرح كردند كه  سازمان تربيت و علوم و فرهنگ اسلامي( آيسيسكو) بر كار آن نظارت و كنترل داشته باشد.

به گزارش خبرگزاي محيط، وزارت اوقاف و امور اسلامي كويت، سازمان آيسيسكو و وزارت اوقاف سوريه اين طرح را به منظور بالابردن نقطه نظرات مشترك اديان مختلف اسلامي و با هدف تقريب مذاهب اسلامي و دوري از اختلافات گروهي و طايفه اي مطرح كردند.

در اين نشست به عناصري توجه شد كه امت اسلام و مسلمانان را با يكديگر متحد ومنسجم مي كند؛ آنها به منظور تحقق اين انسجام و يكپارچگي  از مؤسسات آموزشي، اطلاع رساني و تحقيقاتي دعوت به عمل آوردند تا به منظور بنا نهادن فرهنگ تقريب در سطح بين المللي و منطقه اي اقداماتي سازنده و مفيدي انجام دهند.

شركت كنندگان در نشست مذكور حكومتهاي اسلامي را به تشريك مساعي در حمايت امت اسلام به ازميان بردن اختلاف و تفرقه فراخواندند و اظهار داشتند: تأسيس مؤسسات علمي يا شوراهاي تخصصي به منظور تعميق نقطه نظرات مشترك ميان مسلمانان و انعقاد قراردادهاي دو جانبه ميان آنها به اين حمايتها و همكاريها دامن مي زند.

شركت كنندگان از اين مؤسسات خواستند تا كتابي به عنوان "فرهنگ احاديث نبوي" را چاپ كنند و طي آن مذاهب اسلامي را گرد هم آورده و از اين فرهنگ به عنوان مرجعي مستحكم به منظور تحقيق و بررسي تقريب مذاهب اسلامي استفاده و بهره برداري كنند.

در اين نشست از همه مسلماناني كه در همه نقاط دنيا زندگي مي كنند خواسته شد تا اختلافات و زد و خوردهاي گروهي و طايفه اي را كنار گذاشته و به منظور يكپارچگي امت اسلام و از بين بردن تفرقه و اختلاف با يكديگر متحد و همسو باشند.

عبدالرزاق شايجي نماينده وزارت اوقاف و امور اسلامي كويت اين نشست اظهار داشت : وزارت اوقاف كويت با همكاري سازمانهاي اسلامي به منظور وحدت ميان مسلمانان در چارچوب تغييرات جهاني به افراشتن كلمه توحيد كه وحدت مسلمانان زير سايه آن تضمين مي شود، اقدام كرده است.

کد خبر 279850

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha