۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۶:۱۱

رئیس اداره بهزیستی بیرجند تاکید کرد:

دستگاه ها به استخدام ۳ درصدی معلولان نگاه ویژه داشته باشند

دستگاه ها به استخدام ۳ درصدی معلولان نگاه ویژه داشته باشند

بیرجند- رئیس اداره بهزیستی بیرجند گفت: قانون استخدام سه درصد معلولان باید توسط دستگاه ها صورت بگیرد و مسئولان مربوطه نگاه ویژه ای به این امر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن شرفی پیش از ظهر سه شنبه در شورای اداری شهرستان بیرجند، اظهار داشت: معلول نیاز به توجه زیاد جامعه دارد و از مسئولان خواستارم به توانمندی و استعداد آنها اعتماد کنند.

وی افزود:امید است با برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری مشکلات معلولان به حداقل برسد.

شرفی با بیان اینکه سازمان بهزیستی یکی از نهادهای حمایتی و تخصصی است، تصریح کرد: خدمات انجام شده در بهزیستی مختص قشر خاصی نیست و با توجه به ساختار و تشکیلات بهزیستی در چهار حوزه فعالیت دارد.

وی ادامه داد: امور پیشگیری، توانبخشی، مشاوره ای و مشارکت ها و موسسات از حوزه های فعالیت بهزیستی به شمار می رود.

رئیس اداره بهزیستی بیرجند با اشاره به فعالیت های حوزه پیشگیری بیان داشت: در این حوزه ما شعار «پیشگیری بهتر از درمان» را در دستور کار قرار دادیم و در خصوص آسیب ها و انواع آن به مردم اطلاع رسانی می شود.

وی با بیان اینکه اعتیاد یکی از آسیب های جدی است که در جامعه رشد کرده است، اظهار داشت: در این زمینه آموزش هایی در مناطق مختلف شهری و حاشیه ای در زمینه انواع مواد مخدر به مردم داده شده است.

شرفی از وجود ۱۴ مرکز در راستای درمان و پیشگیری اعتیاد در بیرجند خبرداد و گفت: به افراد پاک شده از اعتیاد در این مراکز، وام های خود اشتغالی داده می شود تا زمینه برگشت به اعتیاد را از بین ببریم.

رئیس اداره بهزیستی بیرجند با اشاره به حوزه مشاوره بهزیستی بیان داشت: ۱۳ مرکز مشاوره در زمینه مشاوره های خانوادگی و عمومی فعالیت می کند.

وی از ارائه طرح های مهارت های زندگی و غربالگری شنوایی و بینایی در استان خبر داد و افزود: این طرح ها با هدف شناسایی معلولیت ها در دوران نوزادی اجرا می شوند.

شرفی با اشاره به واگذاری ۹۰ درصدی فعالیت های بهزیستی به موسسات خصوصی، اظهار داشت: با توجه به این واگذاری، بهزیستی برنامه های راهبردی خود را هرچه بیشتر دنبال می کند.

وی با اشاره یه سایر فعالیت های بهزیستی گفت: حمایت از زنان سرپرست خانواده و توانمند سازی آنها، کودکان و افراد آسیب دیده و در معرض آسیب از سایر اقدامات این سازمان است.

کد خبر 2848285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha