۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۹:۵۲

دربهای مذاکره حتی پس از اتمام مهلت مقرر امشب به روی یونان باز است

دربهای مذاکره حتی پس از اتمام مهلت مقرر امشب به روی یونان باز است

صدر اعظم آلمان امروز از بازبودن درب ها به روی یونان برای ادامه مذاکرات پیرامون برنامه نجات اقتصادی حتی پس از اتمام مهلت مقرر نیمه شب امشب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، صدر اعظم آلمان امروز از بازبودن درب ها به روی یونان برای ادامه مذاکرات پیرامون برنامه نجات اقتصادی حتی پس از اتمام مهلت مقرر نیمه شب امشب خبر داد.

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان امروز در مصاحبه ای به خبرنگاران گفت: نیمه شب امشب فرصت یونان تمام می شود و من از عدم تمایل این کشور به اعلام توافق تا زمان مقرر اطلاع دارم.

وی که در یک مصاحبه در برلین شرکت کرده بود به خبرنگاران در این باره گفت: اتحادیه اروپا قصد ندارد رشته مذاکرات با یونان را پس از انقضاء موعد مقرر قطع کند.

یونان تا نیمه شب امشب فرصت دارد تا وضعیت بدهی خود را مشخص کند. یونان در مجموع بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار به اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک جهانی بدهکار است و ناتوانی آتن در بازپرداخت بدهی خود موجب بروز تنش هایی در اتحادیه اروپا شده تا جائیکه بحث جدا شدن یونان از حوزه یورو مطرح شده است.

در همین رابطه به پیشنهاد نخست وزیر یونان قرار است در تاریخ پنجم ماه آتی میلادی مردم یونان با شرکت در یک همه پرسی در مورد وضعیت آتی کشورشان تصمیم بگیرند. نخست‌وزیر یونان خواستار آن شده بود که سیاست‌های ریاضتی وام‌دهندگان بین‌المللی به رأی شهروندان کشور گذاشته شود.

کد خبر 2848633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha