۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۵۲

تفاهمنامه همکاری دانشگاه علمی‌کاربردی فارس وبنیاد نخبگان منعقد شد

تفاهمنامه همکاری دانشگاه علمی‌کاربردی فارس وبنیاد نخبگان منعقد شد

شیراز - تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه علمی کاربردی فارس با بنیاد ملی نخبگان استان به منظور فراهم آوردن زمینه همکاری های متقابل علمی و پژوهشی منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع  علمی کاربردی واحداستانی فارس، علیرضا  موغلی رئیس  دانشگاه  جامع علمی کاربردی استان فارس و حبیب شریف رئیس بنیاد ملی نخبگان استان به منظور  فراهم آوردن زمینه  همکاری های متقابل علمی و پژوهشی  و در راستای  تقویت روحیه عزت،افتخار، خودباوری ملی و حمایت از  اجتماعات نخبگان و شرکت های دانش بنیان  استان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

هدف از این تفاهم نامه همکاری شناسایی، جذب  و حمایت از  گروه های نخبگان در راستای تجاری سازی ایده های مرتبط با حوزه فعالیت مراکز رشد خوشه های فناوری صنعتی دانشگاه و همچنین همکاری در راستای توانمند سازی استعداد های برتر و نخبگان تحت حمایت بنیاد است.

از جمله تعهدات دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس در این تفاهم نامه، ارائه نیازمندی ها و اولویت های مرتبط با موضوع فعالیت مراکز رشد به بنیاد، همکاری علمی و فنی با کمیته تجاری سازی بنیاد در مسیر تجاری سازی ایده ها و اختراعات نخبگان و استعداد های برتر، همکاری دربرگزاری برنامه های مشترک ازجمله فن بازار،بازدید،دوره های آموزشی،استارت آپ و...،فراهم کردن زمینه حضور نخبگان و استعداد های برتر به عنوان کارورز در زیر مجموعه های مرتبط است.

در این تفاهم نامه بنیاد ملی نخبگان متعهد به معرفی گروههای نخبگانی فعال در حوزه  فعالیت مراکز رشد برای بهره مندی  از حمایت های مرکز خواهد بود.

برقراری ارتباط میان مراکز رشد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برایبهره مندی این مراکز از حمایت های معاونت بر اساس ضوابط و مقررات موجود،استفاده از توان تخصصی کارشناسان مراکز خوشه های فناوری صنعتی و متخصصین دانشگاه در کمیته تجاری سازی بنیاد، حمایت از رویداد هایی که منجر به شناسایی گروه های نخبگانی دارد، حمایت و توانمندسازی مخترعان(دانشجویان-اساتید-مدرسان)معرفی شده از سوی دانشگاه  در قالب آیین نامه و قوانین بنیاد از دیگر بندهای این تفاهم نامه است.

مدت تفاهم نامه از زمان امضای آن برای دو سال تعیین شده است.

کد خبر 2849290

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha