۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۵۸

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی:

سازمان های مردم نهاد در خراسان شمالی توسعه می یابند

سازمان های مردم نهاد در خراسان شمالی توسعه می یابند

بجنورد- مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی از افزایش فعالیت و توانمندسازی تشکل ها و سازمان های مردم نهاد در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین برومند ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی تشکل های مردم نهاد و مدیریت بحران خراسان شمالی، با اشاره به توان و ظرفیت های سازمان های مردم نهاد، اظهار کرد: باید از پتانسیل های تشکل ها و سازمان های مردم نهاد در زمینه های مختلف از جمله در بخش مدیریت بحران بیش از گذشته استفاده شود.

وی افزود: توسعه سازمان های مردم نهاد و توانمند کردن آنها با ارائه آموزش های لازم و ایجاد هماهنگی بین تشکل ها و دستگاه های دولتی و ارائه برنامه های حمایتی و روانی از طریق این تشکل ها به زلزدگان و بازسازی مناطق حادثه دیده از مهم ترین برنامه های تشکل های مردم نهاد در راستای مدیریت بحران به شمار می روند.

برومند با اشاره به این که در این راستا به زودی بانک اطلاعاتی از تشکل های مردم نهادی که می توانند در مدیریت بحران کمک کنند تشکیل می شود، اضافه کرد: سیاست دولت یازدهم افزایش فعالیت و توانمندسازی تشکل ها و سازمان های مردم نهاد بوده و این مهم در استان نیز از سوی استانداری پیگیری می شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به این که سازمان مدیریت بحران سازمانی بین بخشی بوده که ۱۴ کارگروه ذیل این سازمان در استان ها تعریف شده است، اظهار کرد: باید تشکل های مردم نهاد در تمام مراحل تصمیم سازی، تصمیم گیری و اجرا در بحث مدیریت بحران مشارکت داشته و نقش فعال خود را در این زمینه ایفا کنند.

حسین عظیمی اضافه کرد: شناسایی و سازماندهی بانک اطلاعاتی تشکل های مردم نهاد، آموزش مانوری و عملیاتی و تقسیم بندی موضوعی تشکل ها به تناسب نیازهای مدیریت بحران از برنامه های محوری این کارگروه در استان محسوب می شوند.

 

کد خبر 2849354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha