۱۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۶

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی:

رونق روستاهای هدف گردشگری نیازمند تشکیل کمیته ویژه است

رونق روستاهای هدف گردشگری نیازمند تشکیل کمیته ویژه است

بجنورد- معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: روستاهای هدف گردشگری استان برای رونق بیشتر به تشکیل کمیته های ویژه ای نیازمند دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، غدیر افرون پیش از ظهر پنج شنبه در بازدید از طرح های در دست اجرای معاونت گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، اظهار کرد: این استان علاوه بر هشت روستای هدف گردشگری دارای ۲۴ منطقه نمونه گردشگری از جمله بوستان پارک بابا امان، بش قارداش، ریین، بازخانه، پاقلعه و ... است.

وی با بیان این که روستاهای هدف گردشگری خراسان شمالی برای رفع مشکلات به  تشکیل کمیته های ویژه ای نیازمند هستند، افزود: از تعداد هشت روستای هدف گردشگری استان، سه روستای روئین در اسفراین، اسفیدان در بجنورد و روستای درکش در مانه و سملقان زیرساخت های مناسب و مهیاتری را برای جذب گردشگران دارند.

این مسئول ادامه داد: در روستای اسفیدان بجنورد یک مجتمع اقامتی با هزینه بیش از ۱۴ میلیارد ریال از سوی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری ساخته شده اما این مجتمع هنوز به بهره براری نرسیده است.

افرون افزود: برای رسیدگی به روستای درکش شهرستان مانه وسملقان نیز بخش خصوصی ورود پیدا کرده و با نظارت اداره کل میراث فرهنگی به دنبال ارائه خدماتی همچون احداث واحدهای اقامتی در این روستای زیبا است.

وی اظهار کرد: در برخی روستاهای هدف گردشگری افرادی بدون مجوز شروع به ساخت واحدهای اقامتی می کنند که با آنان برخورد خواهد شد.

افرون با بیان اینکه مشکل عمده روستاهای هدف گردشگری خراسان شمالی، مسیر نامناسب دسترسی به روستا ها است، افزود: تشکیل کمیته های ویژه در خصوص روستاهای هدف گردشگری و ارائه خدمات مورد نیاز به گردشگران باید از سوی نهادهای زیربط همچون راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شرکت آب و شرکت گاز انجام شود.

وی ادامه داد: هفته گذشته اولین جلسه هماهنگی بین ادارات در خصوص رفع مشکلات روستاهای هدف گردشگری استان تشکیل شد که بر طبق مصوبه استانداری قرار است کمیته هایی در این رابطه شکل گیرد.

افرون در خصوص میزان اعتبار لازم برای رسیدگی به روستاهای هدف گردشگری خراسان شمالی، گفت: با تشکیل کمیته رسیدگی به روستاهای هدف گرشگری در خصوص ارائه خدمات مورد نیاز، هزینه رسیدگی نیز برآورد شده و کار اجرایی آغاز می شود.

کد خبر 2849759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha