۱۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۸

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس:

استاد «رستگار فسایی» افتخاری برای اهالی فرهنگ ایران است

 استاد «رستگار فسایی» افتخاری برای اهالی فرهنگ ایران است

شیراز - مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس گفت: استاد «منصور رستگار فسایی» افتخاری برای فرهنگوران ایران و فارس است.

به گزارش خبرنگار مهر، کورش کمالی سروستانی پنجشنبه‌شب در مراسم تقدیر از استاد منصور رستگار فسایی تأکید کرد: امروز، ایران‌زمین به همت نادره مردانی چون استاد رستگار فسایی می‌بالد.

وی تصریح کرد: طلایه‌دارانی که با قدم شوق در راستای اعتلای این سرزمین و پاسداشت داشته‌هایش کوشیدند.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس افزود: رستگار فسایی بخشی انکارناپذیر از امتداد بی‌پایان دالان تاریخ ادب این سرزمین است که در آن عشق به ایران را با همه داشته‌های ادبی به تصویر کشیده است.

کمالی سروستانی ادامه داد: به قضاوت تاریخ، استاد رستگار فسایی با خلق آثارگرانمایه اش، چهره مانای روزگار ماست و اگر بر جریده تاریخ معاصر ای سرزمین چهره ماندگارش می‌خوانند تنها به‌قدر همت خویش نه به والایی شانس، این حدیث می‌کند.

وی با اشاره به کارنامه پرافتخار استاد رستگار فسایی یادآور شد: کارنامه پربار استاد افتخاری است برای همه فرهنگوران ایران‌زمین و فارس که ما و تمامی دوستداران فرهنگ و تمدن غنی این سرزمین به گنجینه دوست‌داشتنی و تکرار نشدنی مدیونیم.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس ادامه داد: او که بازتاب سبزینه‌های اندیشه‌اش را به شیوایی و زلالی در جاری نگاشته‌هایش در بازشناخت انگاره‌های ادبی این سرزمین روان داشته و ما مردم این مرزوبوم به بهره‌مندی از غنای دانش و بینش او بر خود می‌بالیم.

 
کد خبر 2850272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha