۱۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۷

معاون صنایع دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی کرمانشاه:

داوری نشان ملی صنایع دستی غرب کشور در کرمانشاه برگزار می شود

داوری نشان ملی صنایع دستی غرب کشور در کرمانشاه برگزار می شود

کرمانشاه- معاون صنایع دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از برگزاری داوری نشان ملی صنایع دستی غرب کشور در شهریور ماه امسال به میزبانی کرمانشاه خبر داد.

نصرت الله سپهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان کرمانشاه هرساله مدیر برگزاری مراسم داوری نشان ملی صنایع دستی غرب کشور بوده و استان های ایلام، همدان، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی نیز در این داوری حضور دارند.

وی افزود: داوری نشان ملی صنایع دستی غرب کشور امسال از ۲۲ شهریور ماه سال جاری در محل موزه صنایع دستی میراث فرهنگی استان کرمانشاه آغاز شده و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

سپهر خاطر نشان کرد: هنرمندانی که این نشان را دریافت کنند کاندیدای نشان مرغوبیت کالا از یونسکو خواهند شد که هر دو سال یکبار برگزار می شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: پیش بینی می کنیم بیش از صد اثر از سوی هنرمندان کرمانشاهی برای دریافت نشان ملی در این داوری شرکت داده شود.  

سپهر به شرایط نشان ملی اشاره کرد و گفت: استفاده از مواد کاملا بومی و محلی، دربرگیری بخشی از فرهنگ و میراث معنوی منطقه، رعایت حقوق مصرف کننده و نداشتن آلایندگی در راستای صنعت سبز بخشی از شرایط نشان ملی است.

وی افزود: داوران این مراسم از سازمان مرکزی صنایع دستی به کرمانشاه اعزام می شوند و هنرمندانی که خواستار کسب نشان ملی هستند، هرچه زودتر آثار خود را به محل اداره میراث فرهنگی کرمانشاه ارائه دهند و فرم مربوطه را دریافت کنند.

کد خبر 2851855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha