۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۹:۱۳

همزمان با نخستین شب از لیالی قدر؛

مراسم احیاداری شب قدر در خراسان شمالی برگزار شد

مراسم احیاداری شب قدر در خراسان شمالی برگزار شد

بجنورد- همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، شب ضربت خوردن حضرت علی(ع) مراسم شب زنده داری و احیای شب های قدر در حرم مطهر امامزادگان شاخص خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مردم مومن و خداجوی خراسان شمالی، شب گذشته در نخستین شب از لیالی پرخیر و برکت قدر و همزمان با شب ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی ابن ابیطالب(ع) با حضور در اماکن متبرکه، مساجد و تکایا با راز و نیاز با معبود و با قرائت دعاهای افتتاح و جوشن کبیر برای عزت مسلمانان و رفع مشکلات جامعه اسلامی دعا کردند.

مراسم احیاداری شب نوزدهم ماه رمضان در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی، با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان و سخنرانی روحانی برگزیده در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار شد.

شب قدر خراسان شمالی

در این آئین معنوی که با قرائت دعای جوشن کبیر، مراسم قرآن برسر گرفتن و خواندن نماز همراه بود، مداحان اهل بیت (ع) به نوحه سرایی پرداخته و عاشقان خاندان عصمت و طهارت نیز در سوگ مولا و مقتدای خود بر سر و سینه زدند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین شهامت از اساتید حوزه علمیه قم به عنوان سخنران محوری این مراسم در خصوص فضیلت شب های قدر، اعمال و دعاهای ویژه این ایام به ایراد سخن پرداخت.

شب قدر خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار مهر، این مراسم که از ساعت 21 شب گذشته آغاز شده بود تا  ساعت دو بامداد امروز ادامه داشت.

گزارش خبرنگاران مهر از سایر شهرستانهای استان حاکی از این است که مراسمات مشابهی در شهرستانهای هشت گانه خراسان شمالی برگزار شده است.

کد خبر 2852525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha