۱۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۳

استاندار بوشهر:

ظرفیت گردشگری در سند آمایشی استان بوشهر مورد توجه قرار گیرد

ظرفیت گردشگری در سند آمایشی استان بوشهر مورد توجه قرار گیرد

بوشهر - استاندار بوشهر گفت: ظرفیت گردشگری استان بوشهر در سند آمایشی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری صبح سه‌شنبه در نشست بررسی روند اجرایی تدوین سند آمایش سرزمینی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در بخش‌های مختلف است که باید در سند آمایش به خوبی دیده شوند.

وی اضافه کرد: سند آمایش سرزمینی نقش مهمی در برنامه‌ریزی دارد و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش‌های مختلف در قالب این سند جمع‌آوری می‌شود و برای برنامه‌ریزی و توسعه زیرساخت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های بالقوه استان، ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر مربوط به بخش گردشگری است که شامل گردشگری تاریخی، طبیعی و صنعتی است و باید در سند آمایش به خوبی به آن توجه شود.

وی با اشاره به مرزهای طولانی استان بوشهر با خلیج فارس، افزود: خلیج فارس ظرفیت ارزشمندی برای استان بوشهر است و توجه به این ظرفیت در سند آمایش می‌تواند زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت شتابان استان بوشهر شود.

سالاری با تاکید بر لزوم استفاده از نظرات قشرها و گروه‌های مختلف مردم در تدوین سند آمایش سرزمینی استان بوشهر، بیان کرد: شوراهای اسلامی، ائمه جمعه، روحانیون، نخبگان و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند نظرات مهم و تاثیرگذاری در تدوین این سند داشته باشند.

استاندار بوشهر گفت: سند آمایش سرزمینی مسیر توسعه هر منطقه را مشخص می‌کند و با شناسایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مناطق مختلف، زمینه را برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی مناسب‌تر فراهم می‌سازد.

کد خبر 2853697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha