۱۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۵:۰۲

در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد؛

نمایشگاه موضوعی کتاب در روز ادبیات کودکان برپا می شود

نمایشگاه موضوعی کتاب در روز ادبیات کودکان برپا می شود

کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد به مناسبت فرارسیدن روز ادبیات کودکان و نوجوانان و بزرگداشت مهدی آذریزدی، نمایشگاه کتابی موضوعی با محوریت آثار کودک و نوجوان و آذریزدی برپا می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کتابخانه حسینیه ارشاد، مهدی آذریزدی در سال ۱۳۰۱ در حومه شهر یزد متولد شد و ۱۸ تیرماه ۱۳۸۸ درگذشت. در تقویم رسمی کشور ۱۸ تیر ماه «روز ادبیات کودکان و نوجوانان» نام گذاری شده است.

آذریزدی که از نویسندگان حوزه ادبیات کودک ایران است، مولف تعداد زیادی کتاب برای کودکان بوده و معروف‌ترین اثر او مجموعه «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» نام دارد. وی ایشان در سال ۱۳۴۳ به دلیل نگارش این کتاب  از سوی «سازمان جهانی یونسکو» به دریافت جایزه نایل آمد. همچنین در سال ۱۳۴۵ برای نگارش کتاب‌های «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» و «قصه‌های تازه از کتاب‌های کهن» جایزه کتاب سال را به خود اختصاص داد. کتاب‌های آذریزدی از طرف شورای کتاب کودک نیز کتاب برگزیده سال شده‌اند.
 
به همین مناسبت فرارسیدن ۱۸ تیر و روز ادبیات کودکان و نوجوانان، کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد نمایشگاهی شامل ۱۰۸ عنوان منبع مرتبط را روز پنجشنبه ۱۸ تیر از ساعت ۹ تا ۱۲ برپا می کند.

کد خبر 2853864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha