۱۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۱۸

مرجع عالیقدر شیعیان:

شایع شدن دروغ در جامعه اعتماد عمومی را از بین می برد

شایع شدن دروغ در جامعه اعتماد عمومی را از بین می برد

زنجان - مرجع عالیقدر شیعیان گفت: اگر دروغ در جامعه شایع شود اعتماد عمومی از بین می‌رود.

به گزارش خبرنگارمهر، آیت‌الله سید محمد حسینی زنجانی ظهر امروز چهارشنبه در جمع عزاداران در مسجد و مدرسه جامع(سید) شهر زنجان با بیان اینکه در صورت از بین رفتن اعتماد عمومی حتی نزدیکترین افراد یک خانواده نیز به هم اعتماد نمی‌کنند، افزود: اگر درستی و صداقت در جامعه نباشد، انسان غذای درست نمی‌خورد و نخوردن غذای درست و حلال در روح انسان تاثیر خواهد داشت.

وی با اشاره به تاثیرگذاری غذای حرام در روح انسان، افزود: لقمه حرام باعث ناتوانی در انجام دعا و توسل به درگاه خداوند متعال و مانع استجابت دعا می‌شود.

آیت‌الله حسینی زنجانی با بیان اینکه متاسفانه در حال‌ حاضر شنیده می‌شود کامیون‌های حامل شراب وارد کشور شده و به‌صورت رایگان توزیع می‌شود، افزود: نباید از اثرات مصرف شراب غافل شد.

وی ادامه داد: مصرف شراب مانع از استجابت دعا و نزول برکات خداوند می‌شود.

آیت‌الله حسینی زنجانی با تاکید بر اینکه حرام‌خواری در نسل‌ها تاثیرگذار خواهد بود، یادآور شد: دشمنان اسلام برای اضمحلال و از بین بردن حکومت اسلامی در تلاش هستندکه با ایجاد فساد و فحشا و حرا‌م‌خواری به اهداف خود برسند.

تولیت مسجد و مدرسه جامع (سید) زنجان با بیان اینکه حلال و حرام با معرفت‌الله در ارتباط است، افزود: اگر می‌خواهید فرزندانتان دارای عقاید سالم و زندگی سالم باشند، باید در سالم بودن غذای آن‌ها دقت شود.

آیت‌الله حسینی زنجانی، با بیان اینکه دلیل عدم استجاب دعاها، رعایت نکردن شرایط دعاست، افزود: دعاهایی که از پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه (ع) به مسلمانان رسیده، غنی‌ترین منابع دعاست، به طوری که در هیچ دین و مذهبی ادعیه به این میزان و زیبایی وجود ندارد.

وی بر لزوم تحقق عدالت اجتماعی در جامعه تاکید کرد و افزود: اگر عدالت اجتماعی در جامعه وجود داشت، اوضاع جامعه اینگونه نبود.

آیت‌الله حسینی زنجانی تاکید کرد: باید ثروت به‌صورت عادلانه توزیع شود که محقق نشدن این امر و تمرکز ثروت در یک جا باعث ایجاد فساد در جامعه می‌شود.

مرجع عالیقدر شیعیان ادامه داد: کسب حلال یک عبادت است و وقتی انسان به‌دنبال کسب حلال می‌رود، بابی از معرفت‌الله به روی او گشوده می‌شود.

آیت الله حسینی زنجانی با بیان اینکه کسب حلال و قرض‌الحسنه در جامعه باید به یک فرهنگ تبدیل شود، افزود: تا زمانی که فرهنگ قرض‌الحسنه ایجاد نشود و هر کسی سعی کند از قالب‌های نامشروع به ثروت برسد، اقتصاد کشور درست نخواهد شد.

مرجع عالیقدر شیعه افزود: مسئله مهم در جامعه امروز کسب روزی است و باید توجه داشته باشیم که روزی حلال در جامعه کم و روزی حرام بیشتر است، لذا باید برای کسب روزی حلال تلاش کنیم.

کد خبر 2854352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha