۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۶

سرپرست تأمین اجتماعی خراسان شمالی:

کارفرمایان خراسان شمالی ۶۷میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکارند

کارفرمایان خراسان شمالی ۶۷میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکارند

بجنورد- سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی خراسان شمالی گفت: کارفرمایان این استان بیش از ۶۷.۶ میلیارد تومان بابت حق بیمه کارگران به این سازمان بدهکار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر سیداحمد سیدی، صبح شنبه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته تأمین اجتماعی، با بیان این که در استان ۹۱۵ هزار نفری خراسان شمالی با ۵۱ درصد جمعیت شهری، در مجموع ۳۱۷ هزار و ۹۸۸ نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، اظهار کرد: همچنین در این استان ۹ هزار و ۱۴۳ کارگاه فعال وجود دارد که کارکنان خود را تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار داده اند.

وی با اشاره به این که تأمین اجتماعی خراسان شمالی ۲۹۱ هزار و ۸۰۳ نفر بیمه شده اصلی و تبعی دارد، افزود: از این تعداد ۱۰۴ هزار و ۴۶۷ نفر بیمه شده اصلی و ۱۸۷ هزار و ۳۳۶ نفر نیز بیمه شده تبعی با احتساب کسر همپوشانی است.

این مسئول اضافه کرد: از بیش از ۱۰۴ هزار نفر بیمه شده اصلی تأمین اجتماعی در خراسان شمالی، بیش از ۶۵ هزار نفر شامل بیمه شدگان اجباری، ۱۰ هزار و ۱۹۳ نفر مربوط به بیمه کارگران ساختمانی، افزون بر ۹ هزار نفر بیمه خاص حرف و مشاغل آزاد و پنج هزار و ۴۲۹ نفر نیز تحت پوشش بیمه بافندگان هستند.

نشست مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی

سیدی ادامه داد: همچنین از این تعداد ۹ هزار و ۹۷۷ نفر تحت پوشش بیمه رانندگان، دو هزار و ۲۶۵ نفر بیمه شدگان اختیاری، ۶۶۹ نفر دارندگان بیمه بیکاری، ۹۴۱ نفر بیمه های توافقی و ۱۵۱ نفر نیز دارندگان سایر بیمه های خاص هستند.

وی با اشاره به این که افزون بر این در تأمین اجتماعی خراسان شمالی ۱۰ هزار و ۵۶۹ پرونده مستمری بگیری وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد پنج هزار و ۹۱۰ پرونده مربوط به بازنشستگان، ۹۴۶ پرونده از کارافتاده، سه هزار و ۷۱۳ نفر فوت شده و هشت هزار و ۳۲۹ نفر نیز بازمانده هستند.

۳ هزار و ۸۰۰ سهمیه بیمه کارگران ساختمانی به خراسان شمالی تعلق یافت

سیدی در ادامه با اشاره به بیمه تأمین اجتماعی کارگران ساختمانی در خراسان شمالی، با بیان این که تاکنون ۱۰ هزار و ۱۹۳ نفر در استان تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند، افزود: برای سال جاری نیز تعداد سه هزار و ۸۰۰ نفر سهمیه بیمه کارگران ساختمانی برای خراسان شمالی در نظر گرفته شده که از این تعداد دو هزار و ۱۰۰ نفر مربوط به شهرستان بجنورد است.

وی از کارگران ساختمانی خواست اگر واقعا در این بخش فعال هستند نسبت به دریافت کارت مهارت و استفاده از این بیمه اقدام کنند چرا که در صورت ارائه اطلاعات ناصحیح اگر چه ممکن است در بازرسی اولیه شاغل نبودن آنها در بخش ساختمان مشخص نشود اما به دلیل آن که بازرسی از شاغلان بخش ساختمان سالانه طی چهار نوبت انجام می شود، سرانجام این افراد شناسایی شده و ضمن حذف سابقه و عدم بازگرداندن هفت درصد حق بیمه پرداختی، با آنها برخورد حقوقی و قانونی نیز خواهد شد.

سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اقدامات این اداره کل در سال گذشته، افزود: راه اندازی شعبه دو تأمین اجتماعی بجنورد، برون سپاری بخشی از خدمات به بخش خصوصی، تأسیس شعبه اقماری تأمین اجتماعی در شهرستان راز و جرگلان، ارتقای شعبه تأمین اجتماعی شیروان از تیپ سه به دو و ... برخی از فعالیت های شاخص تأمین اجتماعی خراسان شمالی در سال گذشته به شمار می روند.

۱۷ درصد از دارندگان بیمه قالیبافی در خراسان شمالی لغو قرارداد شدند

سیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بدهی ۶۷.۶ میلیارد تومانی کارفرمایان خراسان شمالی به تأمین اجتماعی بابت پرداخت حق بیمه کارگران، اظهار کرد: علی رغم بدهکاری کارفرمایان، اداره کل تأمین اجتماعی استان در راستای حمایت از اشتغال و تداوم تولید تاکنون برای هیچ کدام از بدهکاران خود ماده ۵۰ و برداشت از حساب کارفرمایان مطابق حکم قضایی را اجرا نکرده است.

نشست مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی

وی اضافه کرد: در گذشته بخش اعظمی از مطالبات تأمین اجتماعی خراسان شمالی مختص شهرداری بجنورد بود که با ۱۶ میلیارد تومان بدهکاری در صدر قرار داشت اما با تعامل مناسب بین شهرداری و اداره کل تأمین اجتماعی، عملیات تهاتر زمین پشت استادیوم تختی بین شهرداری و تأمین اجتماعی انجام و ۱۱ میلیارد تومان از بدهکاری شهرداری تسویه شد.

سیدی همچنین در مورد حذف برخی بیمه شدگان قالیبافی در استان نیز اظهار کرد: در بازرسی های صورت گرفته مشخص شد که برخی از بیمه شدگان تک بافنده خانگی در این رشته فعالیت نداشته و به همین دلیل نیز بر اساس قانون قرارداد بیمه آنها باطل شد.

وی گفت: هشت درصد از بیمه شدگان بافندگی در خراسان شمالی بر اساس نتایج بازرسی ها و ۹ درصد نیز به دلیل پرداخت نکردن حق بیمه، لغو قرارداد شدند و اکنون شمار بیمه شدگان این بخش به پنج هزار و ۴۲۹ نفر کاهش یافته است.

کد خبر 2855962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha