۲۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۱

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان شمالی:

۵ هزار جراحی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی خراسان شمالی انجام شد

۵ هزار جراحی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی خراسان شمالی انجام شد

بجنورد- مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته بیش از پنج هزار عمل جراحی و افزون بر ۱۲ هزار مورد بستری در مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی استان صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش یزدانی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در خراسان شمالی چهار مرکز ملکی درمانی تأمین اجتماعی شامل بیمارستان ثامن الائمه(ع) بجنورد و سه درمانگاه در شهرهای شیروان، اسفراین و گرمه و جاجرم فعال است.

وی اضافه کرد: سال گذشته در این مراکز در مجموع بیش از ۵۰۰ هزار ویزیت، پنج هزار عمل جراحی و حدود ۱۲ هزار مورد بستری در قالب درمان مستقیم تأمین اجتماعی صورت گرفت.

این مسئول با بیان این که در بخش درمان مستقیم اعمال جراحی چشم در مراکز ملکی درمان تأمین اجتماعی خراسان شمالی در سال ۹۳ به نسبت سال ۹۲ حدود ۳۰ برابر افزایش داشته است، گفت: در مدت مزبور جراحی های بزرگ ۲۰ برابر و میزان مراجعه به دندان پزشکی نیز در این مراکز ۳۵۰ درصد بیشتر شده است.

یزدانی با اشاره به این که بخش دیگری از خدمات درمانی تأمین اجتماعی تحت عنوان درمان غیرمستقیم ارائه می شود، افزود: در این راستا نیز تامین اجتماعی خراسان شمالی با ۳۶۰ مرکز در استان قرارداد دارد.

وی اضافه کرد: سال گذشته در بخش درمان غیرمستقیم ۷۶۸ هزار ویزیت از سوی مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی استان انجام شده و مجموعا ۳۱۳ میلیارد ریال نیز از سوی تأمین اجتماعی به مراکز طرف قرارداد پرداخت شد.

یزدانی با یادآوری این که در سال های گذشته پرداخت مطالبات از سوی تأمین اجتماعی به مراکز درمانی طرف قرارداد با چندین ماه تأخیر صورت می گرفت، اظهار داشت: با تلاش ها و رایزنی های صورت گرفته از سال ۹۳ این پرداخت ها به روزرسانی شده و تاکنون نیز تمامی مطالبات به روز پرداخت شده است.

به گفته وی بررسی سریع تر اسناد و پرداخت به روز مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی، سبب افزایش انگیزه برای ارائه خدمات و نیز تقویت توان مالی و فیزیکی این مراکز درمانی می شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیگر فعالیت ها و خدمات صورت گرفته در این حوزه، اظهار کرد: در راستای ارتقای خدمات درمانی، ۳۰ نفر نیروی جدید برای مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان استخدام شدند.

یزدانی اضافه کرد: از این تعداد ۱۳ نفر نیروی متخصص پزشک هستند که با شروع کار آنها در بخش درمان مستقیم تأمین اجتماعی، بخش اعظمی از مشکلات موجود در این حوزه مرتفع شده است.

وی همچنین خرید دو دستگاه از بهترین و به روزترین آمبولانس های موجود در دنیا، خرید و نصب دستگاه رادیولوژی بیمارستان ثامن الائمه(ع) بجنورد، خرید تخت های تمام اتوماتیک برای این بیمارستان، تجهیز و ارتقای زایشگاه بیمارستان تامین اجتماعی بجنورد به گونه ای که اکنون به یکی از بهترین زایشگاه های تامین اجتماعی سراسر کشور محسوب می شود و ... را برخی دیگر از اقدامات و خدمات انجام شده در مدیریت درمان تأمین اجتماعی خراسان شمالی طی سال گذشته و سه ماهه نخست امسال برشمرد.

کد خبر 2856023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha