۲۲ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۵۴

گزارش خبری مهر؛

«جامه بزرگ» در میان استقبال جامعه ورزش استان وارد همدان شد

«جامه بزرگ» در میان استقبال جامعه ورزش استان وارد همدان شد

همدان- مه لقا جامه بزرگ بعد از کسب یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز در رشته تیراندازی مسابقات جهانی دانشجویان امروز در میان استقبال خانواده ورزش استان وارد همدان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و هشتمین دوره مسابقات یونیوسیاد دانشجویان جهان در رشته تیراندازی با درخشش ورزشکاران کشورمان همراه بود که در بین این ورزشکاران مه لقا جامه بزرگ تیرانداز همدانی موفق به درخشش در این مسابقات شد.

در سومین روز از مسابقات تیراندازی دانشجویان جهان مه لقا جام بزرگ در تفنگ ۵۰ متر دراز کش زنان به مدال طلا دست یافت و با کسب امتیاز ۶۲۳٫۵ دومین مدال طلای کاروان ایران در این رقابت ها را به نام خود ثبت کرد و با این امتیاز رکورد ملی این بخش را که پیش از این نیز در اختیارش بود، ۳٫۳ امتیاز افزایش داد.

همچنین تیم زنان تیرانداز دانشجوی ایران در بخش سه وضعیت متشکل از نجمه خدمتی، مه لقا جامه بزرگ و مریم طالبی با کسب مجموع امتیاز ۱۷۴۰ عنوان نایب قهرمانی رقابت های یونیورسیاد ۲۰۱۵ را به خود اختصاص دادند تا پنجمین مدال تیم ملی تیراندازی ایران در این رقابت ها را به دست آورند.

نمایندگان کشورمان در رشته ۵۰ متر درازکش بانوان ایران با ترکیب نجمه خدمتی، مریم طالبی و مه لقا جامه بزرگ موفق به کسب مدال برنز تیمی این ماده در یونیورسیاد ورزشی دانشجویان در کره جنوبی شد.

همدان

گفتنی است، نجمه خدمتی در رقابتهای این ماده ۶۱۷٫۴ امتیاز، مریم طالبی ۶۱۹٫۴ امتیاز و مه لقا جامه بزرگ ۶۱۴٫۶ امتیاز کسب کردند تا در نهایت تیم ایران با ۱۸۵۱ امتیاز پس از تایلند و چین در رده سوم این مسابقات قرار بگیرد.

همچنین در اولین روز این مسابقات نیز در رشته تفنگ ۱۰ متر بانوان نجمه خدمتی، مائده امین زاده و مه لقا جامه بزرگ ترکیب تیم کشورمان در این رشته را تشکیل دادند و توانستند نخستین مدال کاروان ورزشی ایران را در رشته تیراندازی به ارمغان بیاورند.

بدین تربیت مه لقا جامه بزرگ تیرانداز همدانی تیم ملی در این مسابقات موفق به کسب یک مدال طلا در انفرادی و یک نقره و دو برنز در بخش تیمی بیست و هشتمین دوره مسابقات یونیوسیاد دانشجویان جهان در رشته تیراندازی شد.

ظهر امروز مراسم استقبال از این بانوی ورزشکار همدانی با تلاش اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در میان استقبال انبوه جامعه ورزش استان همدان برگزار شد.

جام بزرگ در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در خصوص سطح مسابقات اظهار داشت: سطح مسابقات نسبت به مسابقات جهانی بالاتر بود و در هر ماده ۶۰ نفر حضور داشتند که همگی از بهترین های جهان بودند و خوشبختانه من هم با آمادگی کامل در این مسابقات حاضر شده بودم.

وی افزود: خدا را شکر می ‌کنم که با کسب چهار مدال ارزشمند توانستم جواب زحمات پدر و مادرم و تمام افرادی که برایم زحمت کشیده بودند را بدهم.

همدان

بانوی المپیکی تیراندازی استان با بیان اینکه سطح مسابقات یونیورسیاد بسیار بالا است، گفت: بسیاری از تیراندازانی که رنکینگ بالایی دارند در این مسابقات حضور یافته بودند و هدف آنها نیز مانند من کسب مدال طلا بود و خوشحالم که این مدال به کشور ایران رسید.

جامه بزرگ عنوان کرد: کشور چین با تمام تیم ملی خود در این مسابقه حضور داشت و البته تیم کره نیز در ترکیب خود از بسیاری از نفرات ملی پوش بهره می برد.

وی با بیان اینکه از عملکردم راضی هستم، بیان کرد: کسب مدال در بین قهرمان و نائب قهرمان المپیک برایم بسیار لذت بخش بود زیرا برای حضور در این رقابت ها چندین هفته در تمرین بودیم و تمرینات پر فشاری داشتیم و پس از چندین مسابقه که در رده چهارم قرار می گرفتم این بار طلسم را شکستم و چهار مدال با ارزش کسب کردم.

بانوی المپیکی تیراندازی همدان یادآور شد: در این رقابت‌ها ثابت شد که این تیم پتانسیل کافی برای کسب سهمیه را دارد و نباید فرصت‌های خوب از این تیراندازان گرفته شود.

جامه بزرگ با اشاره به اهداف آینده خود گفت: هدفم کسب سهمیه المپیک در مسابقات جهانی آذربایجان هست و پس از آن به دنبال طلای المپیک ۲۰۱۶ در برزیل هستم.

همدان

وی عنوان کرد: البته در مسابقات جهانی کار بسیار سخت تر از مسابقات دانشجویی و آسیایی است زیرا شرکت کنندگان بسیار جدی هستند و رقابت سختی برای کسب سهمیه وجود دارد.

تیرانداز جوان استان در خصوص بازتاب پوشش وی در در بیست و هشتمین دوره مسابقات دانشجویان جهان گفت: یکی از نکاتی که رسانه‌های کره‌ای توجه زیادی به آن نشان داده‌اند حجاب من و اعضای کاروان اعزامی بود و شبکه ها و خبرگزاری رسمی کره جنوبی بیشتر مصاحبه‌ ها خود با ورزشکاران ایرانی را به این امر اختصاص می دادند.

رئیس هیئت تیراندازی استان همدان نیز در جمع خبرنگاران با اشاره افتخار آفرینی جامه بزرگ اظهار داشت: مدال های جامه بزرگ نشان دهنده روند رو به رشد هیئت تیراندازی استان همدان و برگ زرینی برای افتخارات ورزش استان است.

علیرضا شمسی پور افزود: در چند سال گذشته تلاش های زیادی در هیئت تیراندازی استان همدان صورت گرفته و امیدوارم در آینده ای نزدیک جامه بزرگ های بسیار از همدان به اردوی تیم ملی بروند و برای کشورشان و هم استانی های خود افتخار آفرینی کنند.

رئیس هیئت تیراندازی استان همدان با بیان اینکه هیئت تیراندازی استان همدان هیچگونه افتی نداشته است، بیان کرد: در سال ۹۳ نزدیک به ۳۰ اعزام ورزشکار به کشورهای خارجی داشته ایم و ابتدای امسال نیز سه اعزام خارجی داشته ایم.

همدان

وی عنوان کرد: هیئت تیراندازی استان همدان همواره در بین ۱۰ هیئت برتر کشور قرار داشته است.

شمسی پور با بیان اینکه رشته تیراندازی نیازمند توجه بیشتر کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان و مسئولین است، بیان کرد: تنها رشته ای هستیم که هر روز مصرفی داریم و روزانه ساچمه و سیبل مصرف می کنیم و سالیانه بیش از شش میلیون تومان صرف هزینه خرید ساچمه و سیبل می شود.

وی عنوان کرد: هیچ رشته ورزشی وجود ندارد که هر روز مواد مصرفی و دور ریز داشته باشد در صورتی که ورزشکاران ما باید هر روز تعداد بسیاری ساچمه و سیبل برای تمرین خود مصرف کنند.

رئیس هیئت تیراندازی استان همدان با اشاره به وارداتی بودن وسایل این رشته گفت: ساچمه و سیبل آلمانی است و فدراسیون نیز هیچ پولی بابت خرید این وسایل در اختیار ما نمی گذارد.

همدان

گفتنی است مه‌لقا جامه بزرگ (متولد ۱۳۷۰ در همدان) تیرانداز زن ایرانی است که در بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو در تفنگ بادی تیمی ۱۰ متر مدال نقره و در ماده ۵۰ متر سه وضعیت مدال برنز گرفت.

مه‌لقا جامه بزرگ اولین ورزشکار ایرانی است که سهمیه المپیک لندن را گرفت و نخستین زن ایرانی است که در ماده تفنگ بادی از فاصله ۱۰ متر، ایران را صاحب سهمیه کرد.

او در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی مونیخ در سال ۲۰۱۰، برای اولین بار موفق به حضور در مرحله فینال شد و با قرار گرفتن در رده پنجم جهان، توانست ایران را صاحب سهمیه المپیک کند اما در بازی‌ها با کسب ۳۹۱ امتیاز چهل و سوم و از دور رقابت‌ها حذف شد.

 

کد خبر 2858047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha