۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۹:۰۸

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان شمالی:

۵۰ درصد مستمری بگیران کمتر از حداقل دستمزد حقوق می گیرند

۵۰ درصد مستمری بگیران کمتر از حداقل دستمزد حقوق می گیرند

بجنورد- مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان شمالی گفت: اکنون ۵۰ درصد از مستمری بگیران این سازمان کمتر از حداقل دستمزد حقوق می گیرند که این روند باید هر چه سریع تر اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیداحمد سیدی، دوشنبه شب در همایش تجلیل از کارفرمایان برتر خراسان شمالی که با حضور مسئولان استانی و کارفرمایان کارگاه های فعال تولیدی استان در تالار لاله سپاه این استان برگزار شد، با بیان این که اکنون تعداد بیمه شدگان اصلی و تبعی این استان از سوی سازمان تأمین اجتماعی ۱۰۴ هزار و ۴۶۷ نفر است، اظهار داشت: از این تعداد ۶۵ هزار و ۲۷۴ نفر بیمه شدگان اجباری، ۹ هزار و ۵۰۵ نفر حرف و مشاغل آزاد، ۱۰ هزار و ۱۹۳ نفر کارگران ساختمانی و مابقی نیز بیمه شدگان سایر موارد هستند.

وی با اشاره به این که همچنین در حال حاضر ۱۰ هزار و ۵۹۶ پرونده مستمر بگیر نیز در این استان وجود دارد که با نفرات اصلی و تبعی مستمربگیران شامل ۲۶ هزار و ۱۸۵ نفر می شود، افزود: در مجموع ماهانه ۱۰۰ میلیارد ریال مستمری به مستمربگیران این استان پرداخت می کند.

سیدی افزود: : اکنون ۵۰ درصد از مستمری بگیران این سازمان کمتر از حداقل دستمزد حقوق می گیرند که این روند باید هر چه سریع تر اصلاح شود و سازمان تامین اجتماعی نیز تلاش می کند تا این افراد حداقل دستمزد تعیین شده را دریافت کنند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت بیمه کارگران ساختمانی در خراسان شمالی، تصریح کرد: غالب کارگران ساختمانی بیمه شده در استان در سنین بالای ۶۰ سال هستند که با توجه به سن، به زودی بازنشسته شده و با حق بیمه جزئی از مستمری بهره مند می شوند.

سیدی در ادامه با بیان این که خوشبختانه ضریب نسبت بیمه شدگان به مستمری بگیران در خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری وضعیت مطلوب تری دارد، افزود: ضریب وابستگی (رابطه بین بیمه شده و مستمری بگیر) در این استان هشت نفر بیمه پرداز در مقابل یک بازنشسته است که استان در این شاخص نسبت به متوسط کشوری وضعیت بهتری دارد.

به گفته وی با وجود شرایط سخت مالی این سازمان تاکنون تنها از درآمد هزینه کرده و از منابع ذخیره و سرمایه گذاری هیچ گونه برداشتی صورت نگرفته است.

سیدی با بیان این که هیچ نگرانی برای درآمد و پرداخت مستمری وجود ندارد، تصریح کرد: خوشبختانه شاخص امید به زندگی در کشور افزایش یافته و سازمان تأمین اجتماعی نیز تلاش می کند تا این شاخص روز به روز بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این همایش از چهار کارفرما نمونه استانی و تعدادی از کارفرماهای نمونه شهرستانی تجلیل شد.

کد خبر 2858498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha