۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۴

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی:

۳۰ میلیارد ریال کمک در مراکز نیکوکاری خراسان شمالی جمع آوری شد

۳۰ میلیارد ریال کمک در مراکز نیکوکاری خراسان شمالی جمع آوری شد

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: مراکز نیکوکاری این استان تاکنون حدود ۳۰ میلیارد ریال کمک مردمی را جمع آوری و در اختیار نیازمندان گذاشته اند.

عباس اهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به این که اکنون در خراسان شمالی ۷۰ مراکز نیکوکاری فعال است، اظهار کرد: این مراکز در راستای توسعه مشارکتهای مردمی و ارائه خدمت بهتر و مطلوب به محرومین و به عنوان پیشخوان امداد و واحدی خودگردان و مردمی تحت نظارت کمیته امداد فعالیت می کنند.

وی افزود: شناسایی، ارتباط و تعامل موثر با خیرین و موسسات خیریه، طراحی و استقرار مدیریت شبکه های نیکوکاری با تمرکز محله و با محوریت مسجد محله، برون سپاری و توسعه خدمات رسانی به محرومین وایجاد همبستگی از اهداف تاسیس این مراکز به شمار می روند.

اهرابی اضافه کرد: مراکز نیکوکاری این استان تاکنون حدود ۳۰ میلیارد ریال کمک مردمی شامل سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کمک نقدی و بیش از ۲۲ میلیارد ریال نیز کمک غیرنقدی را جمع آوری و در اختیار نیازمندان گذاشته اند.

وی با بیان این که همچنین سه میلیارد ریال از این کمک ها نیز به صورت خدمات رایگان به خانواده های نیازمند ارائه شده است، گفت: کمک های جمع آوری شده صرف مساعدت به ۲۱۷ هزار و ۳۲ نفر از مددجویان و نیازمندان استان شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه با اشاره به جذب ۳۴ هزار و ۶۰۷  نفر امدادیار در مراکز نیکوکاری استان طی این مدت، اظهار کرد: افزون بر این به برکت فعالیت مستمر این مراکز و عنایت مردم استان ۱۸ هزار و ۲۷۴ نیکوکار نیز به این مراکز جذب شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، در استان ۹۱۵ هزار نفری خراسان شمالی ۱۲۰ هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند که از این تعداد ۸۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد بوده و به صورت مستقیم از خدمات این نهاد استفاده می کنند و ۴۰ هزار نفر نیز از اقشار آسیب پذیر بوده و به صورت موردی از کمک های کمیته امداد بهره مند می شوند.

کد خبر 2858898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha