۲۴ تیر ۱۳۹۴، ۱۶:۴۰

فرماندار شهرستان دامغان:

آموزش و پرورش دامغان با کمبود نیروی انسانی مواجه است

آموزش و پرورش دامغان با کمبود نیروی انسانی مواجه است

دامغان – فرماندار دامغان با بیان اینکه آموزش و پرورش شهرستان با کمبود نیرو مواجه است، خواستار رفع این مشکل شد و گفت: آموزش و پرورش زیرساخت های فکرری جامعه را شکل می دهد پس باید به آن توجه ویژه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مجد بعدازظهرچهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دامغان طی سالجاری در محل فرمانداری این شهرستان با اشاره به کمبود معلم در برخی از رشته ها، اظهار داشت: افزایش سطح کیفی تعلیم و تربیت از اساسی ترین اولویت های ما در شهرستان است و برای رفع کمبود نیروی انسانی موجود در مجموعه آموزش و پرورش نیز باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی با تاکید بر اینکه باید زمینه کار آفرینی، خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان فراهم شود، خاطرنشان ساخت: آموزش و پرورش نیز در این خصوص باید توجه بیشتری داشته باشد تا شاهد شکوفایی استعداد های نهفته جوانان باشیم.

زمینه های فکر و اندیشه در دانش آموزان پویاتر شود

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان دامغان، آموزش و پرورش را از اصلی ترین نهادهای مهم و تاثیر گذار در جامعه قلمداد کرد و افزود: باید این نهاد که نقش مهم و تاثیر گذاری در رشد و توسعه جامعه و تربیت نیروی انسانی دارد را تقویت کنیم.

مجد تصریح کرد: شورای آموزش و پرورش باید زمینه های فکر و اندیشه را در دانش آموزان پویاتر کند و باید تصمیماتی که در این شورا گرفته می شود؛ کارشناسی باشد تا بتوانیم برنامه ریزی های بلند مدت خود را عملیاتی کنیم.

وی خواستار رفع مشکلات حمل و نقل در مدارس روستایی شهرستان دامغان شد و با تاکید بر مدیریت صحیح و عالمانه به استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستانی گفت: باید با برنامه ریزی اصولی و حفظ مدارس روستایی از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری شود.

اجرای طرح ادغام مدارس زیر نرم جمعیت دانش آموزی در دامغان

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دامغان نیز در این جلسه از ادغام مدارس زیر نرم و از ثبت نام جامع دانش آموزی در سیستم سناد در این شهرستان خبر داد و افزود: امسال یک هزار و ۳۰۰ نوآموز ورود به دبستان در شهرستان سال تحصیلی را آغاز می کنند که این میزان نسبت به سال قبل از افزایش برخوردار است.

حجت الله رستمیان اضافه کرد: بیش از ۷۰ معلم امسال در شهرستان دامغان بازنشسته می شوند و به صورت میانگین سالیانه ۱۵ معلم خانم از مرخصی ۹ ماهه زایمان استفاده می کنند که با احتساب این موارد کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش دامغان مشهود است.

وی اضافه کرد: در مجموع سه پایه ابتدایی، متوسطه اول و دوم حدود یک هزار و ۱۰۰ ساعت آموزشی در هفته کمبود وجود دارد که امیدواریم با تدوین شیوه نامه جدید و با استفاده از نیروهای حق التدریس و بازنشستگان این مشکل برطرف شود.

رستمیان در خاتمه گفت: ستاد پروژه مهر در مدیریت آموزش و پرورش دامغان با هدف برنامه ریزی هر چه بهتر برای آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۴ در قالب پنج کمیته شامل کمیته های سازماندهی، تعمیر و تجهیزات، توجیه و تبلیغ و اطلاع رسانی، تایید صلاحیت، نظارت و ارزیابی تشکیل و جلسات این کمیته نیز در طول تابستان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 2860085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha