۲۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۸

آیت الله میرعمادی در جلسه تفسیر قرآن مطرح کرد:

خداوند دائم الفضل است/ اطاعت از رهبری جامعه سبب جلب رحمت الهی

خداوند دائم الفضل است/ اطاعت از رهبری جامعه سبب جلب رحمت الهی

خرم آباد - نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه خداوند دائم الفضل است، گفت: اطاعت از رهبری جامعه سبب جلب رحمت الهی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیداحمد میرعمادی شامگاه پنج شنبه در جلسه تفسیر آیه ۴۵ سوره فاطر اظهار داشت: آغاز سوره فاطر با رحمت الهی بوده و آخرین آیه که همین آیه ۴۵ است نیز با رحمت الهی به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه لطف و رحمت الهی برای همه جنبندگان و موجودات است، عنوان کرد: لطف و رحمت یکی از موضوعات مورد تاکید قرآن است.

خداوند دائم الفضل است

نماینده ولی فقیه دراستان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه لطف و رحمت الهی بسیار وسیع و گسترده است، ادامه داد: در دعاهای ماه مبارک رمضان نیز خداوند را قسم می دهیم که رحمت واسعه اش را شامل حالمان کند.

آیت الله میرعمادی خداوند را دائم الفضل دانست و تصریح کرد: دست خداوند باز است و لطف و رحمتش تعطیل بردار نیست.

وی با اشاره به اینکه خدای متعال در دنیا اسباب و وسایل رحمت را فراهم کرده است، افزود: مطابق آیات قرآن نماز، زکات، اطاعت از پیامبر و رهبری جامعه، جهاد، هجرت، کمک به فقیر و یتیم و به یاد خدا بودن سبب جلب رحمت الهی می شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به حدیثی از امام علی(ع) اشاره کرد و بیان داشت: ایشان می فرمایند هرچه امید دارید به خدای سبحان داشته باشید زیرا هرکس به غیر خدا امیدوار باشد ناکام می ماند.

دلایل تاخیر مجازات افراد گناهکار تا روز قیامت

آیت الله میرعمادی به دلایل تاخیر مجازات افراد گناهکار تا روز قیامت اشاره کرد و یادآور شد: لطف و رحمت الهی اولین دلیل این تاخیر است.

وی باقی ماندن نسل بشر را دیگر دلیل تاخیر در مجازات گناهکاران تا روز قیامت دانست و عنوان کرد: تداوم حیات انسانی دلیل دیگر تاخیر در مجازات گناهکاران است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه در اسلام گناهی کیفر داده می شود که از روی علم و عمد باشد، ادامه داد: مهلت خداوند به گناهکاران و تاخیر مجازات تا روز قیامت یکی از سنت های الهی است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه عمر انسان دارای دو اجل مسمی و اجل معلق است، تصریح کرد: رحمت و لطف خداوند تا اجل مسمی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه خدای متعال غفور و صبور است، افزود: خداوند هیچکس را مایوس و ناامید نمی کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: خداوند به پیامبرش دستور داد که به همه بندگان ابلاغ کن که از من ناامید نشده و از رحمت و فضل من دور نشوند.

ناامیدی از رحمت خدا گناه کبیره است

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه ما در دعای قنوت عید سعید فطر خداوند را اهل عفو و مغفرت خطاب می کنیم، بیان داشت: خداوند مهربان و آمرزنده است و هیچکس نباید از رحمت خدا ناامید شود چراکه ناامیدی از رحمت خدا گناه کبیره است.

وی معذرت خواهی و اعتراف را بهترین عملی که لطف و رحمت خدا را به دنبال دارد دانست و عنوان کرد: خداوند متعال دوست دارد که بنده اش در برابر درگاه او اعتراف کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: خدای متعال با انسان های مغرور و خودخواه دشمن و انسان های متواضع و کسانی که اعتراف می کنند را دوست دارد.

کد خبر 2860732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha