۲۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۷

مدیرکل بحران خراسان شمالی مطرح کرد:

خسارت سیل به باغات و مزارع کشاورزی خراسان شمالی

خسارت سیل به باغات و مزارع کشاورزی خراسان شمالی

بجنورد- مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: بارش باران و وقوع سیل در این استان خسارات قابل توجهی را به باغات و اراضی کشاورزی برخی مناطق خراسان شمالی وارد کرده است.

حسین عظیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بارش باران در غالب مناطق خراسان شمالی که از روز جمعه هفته گذشته آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد، اظهار کرد: این بارش ها خسارات قابل توجهی به خصوص در شهرستان های اسفراین و شیروان بر جای گذاشته است.

وی با بیان این که در دو روز گذشته بیشترین میزان بارندگی ها از روستای کلات اسفراین به میزان ۴۴ میلی متر گزارش شده است، اضافه کرد: با وجود این که بارندگی و سیل به باغات و اراضی کشاورزی شهرستان های اسفراین و شیروان خسارت وارد کرده اما هنوز گزارشی از میزان این خسارات به ستاد مدیریت بحران استانداری ارسال نشده است.

عظیمی افزود: بارش ۲۰ میلی متری باران در روستای بلغان شیروان که منجر به وقوع سیل شده است، بارش ۴۴ میلیمتری باران در کلات و همچنین وقوع پدیده تگرگ در شیروان خساراتی را وارد کرده اما هنوز جهاد کشاورزی و فرمانداری این شهرستان ها گزارش مکتوبی از میزان و وسعت خسارات ارائه نداده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، اداره کل هواشناسی خراسان شمالی برای ساعات آینده جو ناپايدار در پاره اي نقاط وزش باد شديد و افزايش ابر و بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق و احتمال گرد و خاك را برای استان پیش بینی کرده است.

بر اساس این گزارش با توجه به رگباري بودن بارش ها در پاره اي نقاط و جاده هاي مواصلاتي استان (به ويژه مسيرهاي استان هاي گلستان و مازندران) احتمال آبگرفتگي معابر و مسيل ها وجود دارد.

کد خبر 2861757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha