۲۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۶:۵۶

قائم مقام وزیر امور خارجه کشور سوئیس:

گسترش مراودات اقتصادی با ایران در گرو اجرایی شدن توافقات است

گسترش مراودات اقتصادی با ایران در گرو اجرایی شدن توافقات است

اهواز - قائم مقام وزیر امور خارجه کشور سوئیس گفت: برای انجام كارها و مراودات تجاری و اقتصادی با ایران، باید شاهد اجرایی شدن توافقات و گذر از ۶ ماهه نخست مقدمات آن باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ایو روسیر ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از موزه جنگ خرمشهر در جریان سفرش به ایران در جمع خبرنگاران گفت: دلیل سفرم به شلمچه به علت جنگ هشت ساله ایران با عراق بود كه این جنگ تاثیرات عمیقی در ایران، منطقه و به تبع آن بین الملل داشته است.

وی افزود: بدون درك از تاثیر جنگ نمی توانیم به كارهای دیگرمان بپردازیم. حضورم در شلمچه و خرمشهر یك علت دیگر هم دارد آنهم جویا شدن تاثیرات جنگ از نزدیك است.

وی عنوان كرد: در تجارت سر رشته ای ندارم و برای انجام كارها و مراودات تجاری و اقتصادی با ایران باید شاهد اجرایی شدن توافقات و گذر از ۶ ماهه نخست مقدمات آن باشیم.

قائم مقام وزیر امور خارجه کشور سوئیس بیان كرد: بعد از اجرای توافق علاقه مندیم روابط تجاری با ایران را گسترش داده و به دوران قبل از تحریم یا حتی مهمتر از آن برگردیم كه این گسترش روابطخودش می تواند یك توافق برد – برد جدید باشد.

روسیر ادامه داد: به هر حال دلایل مختلفی باعث شد تا ۱+۵و ایران پای میز مذاكره بنشینند. هر چند كه شرایط برای این توافق برد – برد بود ولی دو گروه موافق و منتقد این توافقات ایجاد شد. گروه منتقدانی كه معتقدند كه بعد از توافق ایران هم همكاری نخواهند كرد. ولی من موافق این توافقات بوده و امیدوارم ایران با همكاری های خود دوباره به عرصه های جهانی برگردد.

به گزارش خبرنگار مهر، سفیر كشور سوئیس نیز روز گذشته به اهواز سفر كرده بود اما  قائم مقام وزیر امور خارجه کشور سوئیس، كارشناس سیاسی این كشور، رئیس میز ایران در سوئیس و رئیس دفتر قائم مقام وزیر امور خارجه کشور سوئیس ساعت چهار صبح امروز وارد اهواز شده و پس از اقامت در هتل پارس این شهر و صرف صبحانه در این هتل راهی شلمچه شدند و پس از بازدید از یادمان شهدا به خرمشهر رفته و از موزه جنگ این شهر نیز دیدن كردند. این گروه سیاسی پس از بازدید از خرمشهر این شهر را به مقصد اهواز ترك كردند.

کد خبر 2862299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha