۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۹:۰۸

گزارش تصویری - تشریحی مهر از حادثه سیل محور کرج - چالوس؛

روزگار سیاه روستای سیجان به روایت تصویر/ شبی که دیر سحر شد

روزگار سیاه روستای سیجان به روایت تصویر/ شبی که دیر سحر شد

کرج - حادثه سیل در محور کرج - چالوس، محدوده آسارا و روستای سیجان و روزگار سیاه مسافران این محور را به روایت تصاویر ببینید شبی که دیر سحر شد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - ساره نوری: عصر روز یکشنبه روزگار البرز و البرزنشینان سیاه شد و برای لحظاتی طوفانی شدید شهر را در بر گرفت آسمان صحنه پیکار باران، باد و ریزگردها شد هجوم بی رحمانه خاک در آسمان استان، طاقت و توان بسیاری از شهروندان را طاق کرد ولی داستان به اینجا ختم نشد غول حادثه به سراغ مسافران بخت برگشته‌ای رفت که فارغ از همه مشکلات در منطقه توریستی آسارا و روستای سیجان در کنار جاده و در چادرهای مسافرتی در خواب ناز بودند.

در نیمه‌های شب بارش باران مسافران را غافلگیر کرد ولی با گذشت مدت زمانی کوتاه تازیانه باران چنان بی رحمانه بر سر مسافران و روستاییان سیجان فرود آمد که مجال چاره جویی را از آنها گرفت و همین غافلگیری دستمایه‌ای شد برای آغاز داستان غم انگیز غرق شدن برخی از هموطنانمان در رودخانه کرج.

نیمه‌های شب بود که خبر ریزش کوه در محور کرج - چالوس شنیده شد در کوتاه‌ترین زمان ممکن هجوم پیام‌ها و تصایری از این حادثه کاربران اینترنتی و مخاطبان رسانه‌ها را غافلگیر کرد به طوری که خواب به چشم برخی‌ها نیامد.

اولین خبر با تیتر «طغیان رودخانه کرج باعث وقوع سیل در محور چالوس شد» ساعت ۲۳ و ۳۶ دقیقه شب گذشته روی خروجی خبرگزاری مهر رفت، پس از آن اخباری با تیترهای «وقوع سیل در محور چالوس جان ۳ نفر را گرفت»، «ترافیک محور کرج - چالوس سنگین و نیمه روان است / جاده مسدود نیست»، «اعزام ۶۵ نیروی امدادی به محور چالوس / یکطرفه بودن جاده مشکل ساز شد»، «تعداد کشته شدگان سیل در محور کرج - چالوس به ۵ نفر رسید»، «شمار مفقودین حادثه سیل محور کرج - چالوس به ۱۲ تن رسید»، «محور کرج - چالوس مسدود شد»، «شمار کشته‌شدگان حادثه سیل در محور کرج - چالوس به ۶ تن رسید»، «استفاده از سگ‌های جستجوگر برای یافتن اجساد مفقودان سیل محور چالوس»، «بارندگی به ۱۴ خانه در کرج خسارت وارد کرد / مفقودی ۵۰ دستگاه خودرو»، «ادامه جستجو مفقودان حادثه چالوس / حضور معاون وزیر کشور در منطقه»، «امدادرسانی و جستجوی مفقودان حادثه چالوس در اولویت است» و «طوفانی با سرعت ۶۰ کیلومتر البرز را در می‌نوردد» برای تشریح این حادثه تلخ منتشر شد.

تأیید خبر کشته شدن ۵ تن از هموطنانمان در ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد امروز سه شنبه توسط محمدتقی ایرانی فرماندار کرج، شوکی بزرگ را در مردم ایجاد کرد.

نزدیک صبح بود که مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز در گفتگو با خبرنگار مهر خبر مفقود شدن ۱۲ نفر از هموطنان را تأیید کرد هموطنانی که شاید سیل در خواب آنها را غافلگیر کرده بود.

یکطرفه بودن محور کرج - چالوس که تبدیل به تاولی بر دل اهالی محور شده است کمک رسانی نیروهای امدادی را با مشکل مواجه کرد.

البته تاریکی شب مانعی برای تلاش نیروهای امدادی برای جستجوی مفقودان نشد چرا که احتمال افزایش کشته شدگان وجود داشت.

خودروهای غرق شده مسافران در رودخانه درد دیگری بود که دل اهالی و مسئولان را به درد می‌آورد چرا که احتمال وجود مسافر در خودروهای غرق شده زیاد بود.

در پایان باید گفت؛ با گذشت بیش از ۱۸ ساعت و انتشار اخبار تکمیلی از آخرین وضعیت منطقه آسیب دیده از وضعیت ۱۲ مفقود این حادثه خبری نیست. حضور نیروهای امدادی و مسئولان البرزی در منطقه برای یافتن اجساد مفقودان ادامه دارد...

کد خبر 2862344

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • هموطن ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
      0 0
      یعنی هواشناسی این کشور قادر به تشخیص و اطلاع رسانی این فاجعه بزرگ نداشت؟؟؟؟؟؟ نوشدارو بعد از مرگ سهراب تا به کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • میلاد ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
      0 0
      هواشناسی چه کار می کنه؟ چرا قبل از وقوع درست اطلاع رسانی نمی کنه؟
    • ميترا ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
      0 0
      اميدوارم خدا به مردم سيجان و خانواده‌هاي مسافراني که در دام طوفان و باران افتاده اند را صبر دهد. متاسفم براي سازمان هواشناسي کشورمان، چرا که خون تمام کساني که در اين حادثه تلخ جان سپردند به گردن تمام کساني است که در سازمان مذکور در آرامش تمام به وظايف خود عمل نکرده اند. متاسفم براي سازمان‌ها و نهادهاييمان که در شرايط بحراني اين مردم بي‌پناه را تنها گذاشتند. متاسفم....
    • محمد وکیلی ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
      0 0
      با سلام قطعا در مطالعات طرح هادی روستا این موارد دیده شده است بی توجهی به این اطلاعات نتایج ناگواری دارد هوا شناسی را مسئول ندانیم زیر ساخت ها را کامل کنیم تا همیشه ایمن بمانیم
    • ناشناس ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
      0 0
      آخه چرا پولی که باید هزینه تجهیز هواشناسی بشه جاهای دیگه خرج میشه??? چرا مردم بيخيالن??!!!!!!
    • اسماعیلی ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
      0 0
      امان از دست هوا شناسی!!!!!!! مجلس باید خیلی قاطع ورود کند. و هواشناسی پاسخگو باشد.من فکر می کنم هوا شناسی در کشور جدی گرفته نشده.
    • مجید ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
      0 0
      هواشناسی احتمال سیلاب وابگرفتگی معابرراکرده بود متاسفانه مردم مغرورشده اندواهمیتی نمیدند
    • محمود ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
      0 0
      ضمن عرض تسليت به تمام بازماندگان خانواده هائي كه عزيزانشان را در اين حادثه از دست دادند ،بهتره تمام تقصير رو گردن هواشناسي نندازيم .ساخت منازل و پلهاي فلزي در حاشيه رودخانه و حريم رودخانه هم بايد يكي از علل اين حوادث بدانيم
    • رضا ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
      0 0
      واقعاً چرا دفعه قبل درس عبرت نگرفتیم. هی تاریخ تکرار می شود
    • پویا ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
      0 0
      هوا شناسی اطلاع رسانی کرده بوده.درضمن همش دست هواشناسی که نیست....
    • علی ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
      0 0
      واقعا جای تاسف داره
    • مسعود ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
      0 0
      قهر طبیعت!!!!!!!