۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۹:۵۶

مدیرکل شیلات بوشهر:

‌۱.۴ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود

 ‌۱.۴ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود

بوشهر - مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: ‌۱.۴ میلیارد قطعه بچه میگو در مراکز تکثیر میگو استان بوشهر تولید می‌شود.

حسین بهمنیاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر در پرورش و همچنین صید میگو دارای ظرفیت‌های بالایی است و به عنوان قطب تولید میگوی کشور شناخته می‌شود.

وی با اشاره به کاهش ۴۷ درصدی میزان صید میگو استان بوشهر در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲، اضافه کرد: سال گذشته در مجموع یک‌هزار و ۴۷۷ تن میگو توسط صیادان استان صید شد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: گشت‌های تحقیقاتی شیلات برای تعیین میزان ذخائر میگو و نقاط زیستگاه تولید و تخم‌ریزی میگو در آب‌های استان آغاز شده است و سه گشت در این زمینه فعال هستند و امروز کمیته صید و صیادی استان تشکیل و زمان آغاز صید میگو را اعلام خواهد کرد.

فعالیت ۱۲ مرکز تکثیر میگو در استان بوشهر

وی با بیان اینکه مجوزهای صید پس از اعلام زمان صید در اختیار صیادان قرار خواهد گرفت، افزود: میگوی صورتی یا ببری سبز از باکیفیت‌ترین میگوهای کشور است که در استان بوشهر وجود دارند.

بهمنیاری از فعالیت ۱۲ مرکز تکثیر میگو در استان بوشهر برای تامین بچه میگوهای مورد نیاز استخرهای پرورشی خبر داد و بیان کرد: در این مراکز تاکنون ۹۳۴ میلیون قطعه بچه میگو تولید شده است که ۸۲۱ میلیون قطعه بچه میگو در استان و ۱۱۳ میلیون قطعه بچه میگو به خارج از استان ارسال شد.

وی با اشاره به ذخیره‌سازی ۷۲۹ میلیون قطعه بچه میگو در دو هزار و ۳۷۳ استخر پرورشی استان بوشهر، اضافه کرد: تا پایان فصل، ‌۱.۴ میلیارد قطعه بچه میگو در مراکز تکثیر میگو استان بوشهر تولید می‌شود.

 
کد خبر 2862646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha