۳۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۸

معاون وزیر راه:

دخالت دولت در سازمان نظام مهندسی کاهش یابد

دخالت دولت در سازمان نظام مهندسی کاهش یابد

اردبیل- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به دنبال این هستیم با فعال‌سازی ظرفیت بخش خصوصی دخالت دولت در سازمان نظام مهندسی کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد مظاهری صبح سه شنبه در هجدهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان تصریح کرد: بهبود وضعیت ساختمان نیازمند گفتمان های بین حوزه ای است و نظام مهندسی با ۳۰۰ هزار نفر عضو نیاز به گفتمان های بین حوزه ای دارد.

وی با تاکید به اینکه نظام مهندسی بخشی از وظایف خود را در قالب سازمان های غیر دولتی مردم نهاد دنبال می کند، اضافه کرد: به دنبال این هستیم دخالت دولت در سازمان نظام مهندسی به حداقل برسد و ظرفیت نهادهای مردمی و صنفی فعال شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید به اینکه در اجلاس هجدهم باید نکات ضعف و آسیب ها مورد بحث و نقد قرار گیرد، ادامه داد: دو ماه دیگر انتخابات هیئت مدیره است و باید  این انتخابات با رای خود مهندسین  برگزار شود.

مظاهری با تاکید به ضرورت فراهم سازی فرصت نقد و بررسی اضافه کرد: روز انتخابات روز رسیدگی به حساب ها و بررسی عملکرد ها است و امروز باید چالش ها و مشکلات ارزیابی شود.

این مسئول به ضرورت ارزیابی جایگاه نظام مهندسی در فرایند ساخت مسکن تاکید کرد و گفت: این ارزیابی باید بتاند به شکل صحیح و مطلوب انجام شده و مسیر روشنی برای تداوم فعالیت این نهاد فراهم سازد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به ضرورت تشدید نظارت ها و رعایت قوانین اشارهو تصریح کرد: بنده معتقد به تئوری پنجره شکسته هستم و این به این معنی است که یک پنجره شکسته می تواند به منزله بی توجهی به مراقبت از ساختمان قلمداد شود.

وی افزود: هرکجا نظارت بوده انسان رفتار خود را انطباق داده و ضروری است در حوزه های مختلف ساختمان به این موضوع توجه داشته باشیم.

مظاهری با تاکید به ضرورت حفظ نظارت ها، گفت: هرکجا بخش خصوصی می تواند قدم جلو بگذارد باید دولت عقل برود و نظام مهندسی نیز زمینه تقویت شرکت های زیر مجموعه فراهم شود.

معاون ویر راه و شهرسازی به ضرورت جلوگیری از مصلحت اندیشی در انتخابات نظام مهندسی تاکید کرد و افزود: نحوه ورود به انتخاب مهم بوده و هیچ مصلحت اندیشی پذیرفته نیست.

 

کد خبر 2862751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha