برای چندمین بار پیاپی؛

فراخوان حمایت از طرح جویشگر بومی تمدید شد

فراخوان حمایت از طرح جویشگر بومی تمدید شد

شورای راهبری جویشگر (موتور جستجوی بومی) با تداوم فراخوان حمایتی این طرح که مهلت آن در هفته جاری به پایان رسید، موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دوازدهمین نشست شورای راهبری جویشگر بومی با هدف ارائه گزارش پیشرفت طرح، بررسی پیشنهادهای رسیده در فراخوان، آخرین وضعیت، مدل کسب‌وکار و ارایه نمودار پیشرفت جویشگر «یوز» برگزار شد.

در این نشست خسرو سلجوقی رئیس شورای راهبری طرح جویشگر بومی، حمایت از موتورهای جستجوی بومی را منوط به ارائه طرح کسب‌وکار آنها عنوان کرد و گفت: فلسفه وجودی این شورا حمایت از جویشگرها و جلوگیری از موازی‌کاری است، براین اساس طراحی نقشه راه برای ادامه فعالیت شرکت‌های فعال در این زمینه الزامی است.

وی با تاکید براینکه قصد نداریم قطار در حال حرکت را متوقف کنیم، اظهار داشت: توقف حرکت به سود منافع طرح نیست اما ما خواستار مدیریت صحیح برای رسیدن به اهداف این طرح هستیم.

سلجوقی ادامه حمایت از جویشگر «یوز» را منوط به ارائه طرح کسب‌و‌کار از طرف مدیران این جویشگر به شورا اعلام و تصریح کرد: پشتیبانی از شرکت‌های خصوصی فعال در طرح باید دارای نظم و انسجام مشخصی باشد.

مجید توکل عضو شورای راهبری جویشگر نیز با بیان اینکه در ابتدای فعالیت این شورا، تصمیمی پیش‌فرض مبنی بر متعهد بودن شورا به اجرای تعهدهای پیشین در قبال جویشگرها و ادامه حمایت از پروژه‌های ناتمام اتخاذ شد، افزود: اما این بدان معنی نیست که شورا هیچ نظارتی بر آنها نداشته باشد، بلکه با تایید و تصمیم شورا، بودجه لازم برای ادامه فعالیت شرکت‌ها از طرف معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تخصیص داده خواهد شد.

وی از مدیر جویشگر «یوز» خواست که به‌عنوان یک شرکت خصوصی، طرح کسب‌وکار خود را برای ارایه در شورای راهبری آماده کند.

علیرضا یاری مجری طرح جویشگر بومی نیز با ارائه گزارشی از پیشرفت طرح، از عقب بودن زمان‌بندی برنامه‌ریزی شده طرح به علت تمدید زمان فراخوان خبر داد.

در این نشست، مدیر جویشگر «یوز» گزارشی درباره زیرساخت‌ها و سرویس‌های ارایه‌شده و همچنین مشکلات این جویشگر ارائه کرد.

در دوازدهمین نشست شورای راهبری جویشگر (موتور جستجوی بومی) مقرر شد فراخوان طرح که مهلت آن در هفته جاری به پایان رسیده، همچنان تداوم داشته باشد.

به گزارش مهر، فراخوان حمایت از طرح موتورهای جستجوی بومی از سوی وزارت ارتباطات از اوایل امسال اعلام شده و براساس این وزارتخانه اعلام کرده که از طرح های بومی در این زمینه با ارائه خدمات و تسهیلات حمایت مادی و معنوی خواهد کرد.

پیش از این مجری طرح جویشگر بومی گفت: تاکنون تنها دو شرکت در این فراخوان شرکت کرده اند.

این فراخوان برای چندمین بار تمدید شده است.

کد خبر 2863038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha